Bugetul Autorităţii Electorale Permanente (AEP) va fi suplimentat de Guvern cu 7,8 milioane lei, pentru finalizarea procesului de realizare a Registrului electoral, conform unui proiect de hotărâre lansat în dezbatere publică.
Banii vor fi alocaţi din Fondul de rezervă bugetară aflat la dispoziţia Guvernului, conform proiectului.
În nota de fundamentare se arată că în bugetul AEP nu au fost alocate fonduri pentru această operaţiune şi se argumentează că Registrul electoral va asigura, printre altele, posibilitatea tuturor cetăţenilor de a verifica online dacă sunt luaţi în evidenţă în vederea exercitării dreptului de vot.
Actul normativ mai arată că, prin acest registru, primarii vor actualiza delimitarea secţiilor de votare, vor fi verificate cerinţele legale privind întocmirea şi actualizarea listelor electorale permanente şi a copiilor de pe acestea şi va fi evitat votul ilegal prin mai multe mecanisme de control.
Conform legislaţiei în vigoare, Autoritatea Electorală Permanentă este obligată să realizeze Registrul electoral până la alegerile parlamentare din acest an.
În documentul citat este precizat că, în 2011, acest sistem a fost implementat la nivel central, urmând ca în 2012 să fie extins la nivelul fiecărei primării din ţară.
"Alegerile pentru Camera Deputaţilor şi Senat urmează să aibă loc cel mai târziu la sfârşitul lunii noiembrie. Aplicaţia informatică ce va permite crearea şi gestionarea bazei de date cu toţi cetăţenii români cu drept de vot, gestionarea delimitării secţiilor de votare şi elaborarea cu acurateţe maximă a listelor de alegători se află în curs de realizare", se arată în document.
Conform proiectului, o astfel de soluţie informatică va evita disfuncţionalităţile în înregistrarea alegătorilor şi "atingerile" pe care le pot suferi credibilitatea şi corectitudinea procesului electoral în cazul în care acest registru nu va fi finalizat în timp util.