Patronatele din turism vor să facă o strategie pe cinci ani şi să invite partidele să adere la ea, a declarat agenţiei MEDIAFAX preşedintele ANAT, Corina Martin, care spune că în ultimii ani 20 de ani partidele au schimbat mai multe strategii, iar turismul a avut de suferit.
Astfel, ANAT a lansat către toate patronatele, asociaţiile şi federaţiile din turism invitaţia de a lucra impreuna la stabilirea, în termen de 15 zile, a unei strategii pentru turismul romanesc pentru următorii cinci ani.
"Am vorbit şi cu celelalte patronate şi vrem sa mişcarea patronală să stabilească ceea ce vor face miniştrii, şi nu miniştrii să stabilească ce să facem noi.Ne-am săturat să ne facă partidele politice strategii pe care să le schimbe mereu. Se succed la guvernare tot felul de partide, care vin cu fel de fel de programe, pe care le tot schimbă, iar turismul are de fiecare dată de pierdut", a spus Martin.
Ea a spus că "potenţialul imens" pe care îl are turismul românesc ar putea fi valorificat cu adevarat doar în condiţiile în care, indiferent de partidul sau alianţa care vine la guvernare, va exista o strategie pe cinci ani, care să fie asumata politic şi aplicată întocmai.
"Cine poate face această strategie mai bine decât industria? Vom propune tuturor partidelor politice spre semnare şi asumare această strategie, iar dacă nu semnează înseamnă că nu susţin turismul românesc. În funcţie de asta noi, asociaţiile, vom acorda susţinere unui partid sau ministru", a afirmat preşedintele ANAT.
Reprezentanţii patronatelor din turism se vor întâlni miercuri pentru primele discuţii privind strategia în turism.