Numărul înmatriculărilor de autoturisme noi din România a crescut în ianuarie cu 86,4%, la 4.937 unităţi, cea mai aburptă creştere din UE în termeni procentuali, potrivit datelor prezentate joi de Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile, potrivit cărora piaţa europeană a scăzut cu 7,1%.
Înmatriculările de automobile noi din România au crescut puternic raportat la luna ianuarie a anului trecut, de la 2.648 unităţi la 4.937 unităţi, potrivit unui comunicat transmis de ACEA, care preia datele publicate de Direcţia Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV).
La nivelul întregii pieţe auto, incluzând vehiculele pe două roţi, autobuzele şi microbuzele şi vehiculele pentru transportul mărfurilor, înmatriculările de vehicule noi au urcat cu 80,22% în ianuarie, la 5.830 de unităţi, potrivit DRPCIV.
În topul mărcilor, numărul înmatriculărilor de autoturisme marca Dacia s-a dublat faţă de luna ianuarie a anului trecut, la 1.195 unităţi, în timp ce Volkswagen a crescut de aproximativ 2,6 ori, la 704 automobile, Skoda a înregistrat un avans de 114%, la 442 înregistrări, iar Renault plus 80%, la 276 maşini.
Cea mai semnificativă creştere din UE ca volum a fost înregistrată în Polonia, unde numărul înmatriculărilor de autoturisme noi a urcat cu 22%, de la circa 19.000 de autoturisme în ianuarie 2010 la peste 24.000 în prima lună a acestrui an, potrivit comunicatului ACEA.
Germania, cea mai mare piaţă europeană, a înregistrat o scădere de 0,4%, la 210.195 înregistrări, iar Franţa, a doua piaţă din UE, a consemnat un declin abrupt de 20,7%, la 147.057 unităţi.
Italia, a treia piaţă europeană, a avut o scădere de 17% a numărului înmatriculărilor de autoturisme noi din ianuarie, la 137.119 unităţi, iar statistica din Marea Britanie indică stagnare, la circa 128.800 înregistrări.
În clasamentul constructorilor, singurele concerne care au înregistrat creşteri în ianuarie în statisticile ACEA sunt Volkswagen (VW, Skoda, Audi, Seat), în urcare cu 0,7%, la 231.151 unităţi, şi Daimler (Mercedes-Benz, Smart), cu un avans de 4,6%, la 47.469 înmatriculări.
Volkswagen şi-a păstrat poziţia dominantă în industria auto europeană, cu o cotă de piaţă de 24%, în condiţiile în care principalul rival, PSA Peugeot Citroen, a înregistrat în ianuarie o scădere de 15%, la 121.480 unităţi.
Renault, proprietarul Dacia, s-a menţinut pe poziţia a treia, cu un declin de 25,2%, la 80.742 înmatriculări, urmat de Ford (-4,2%, 80.212), General Motors (-14,2%, 71.787), Fiat (-16,2%, 67.980), BMW (-6,2%, 51.199), Daimler, respectiv Toyota (-8,3%, 45.204).
Nissan, partenerul de alianţă al Renault, a înregistrat o scădere de 0,4%, la 34.337 înmatriculări de autoturisme noi.