Turiştii austrieci au cumpărat circuite în România la târgul care a avut loc saptămâna trecută la Viena, iar oferte pentru city-break, turism balnear şi montan, dar şi circuite, sunt promovate la o manifestare similară, care se desfăşoară la Stuttgart în perioada 14-22 ianuarie.
Astfel, mai multe destinaţii turistice româneşti au fost incluse în ofertele agenţiilor străine prezente la Târgul Internaţional de Turism "Ferien Messe" de la Viena, desfăşurat în perioada 12-15 ianuarie, şi la Târgul Internaţional de Turism "Caravan, Motor, Tourismus" (CMT) de la Stuttgart, care are loc în perioada 14-22 ianuarie.
Unele agenţii străine au ales chiar obiective turistice româneşti pentru a ilustra copertele ghidurilor cu care s-au prezentat la târgul de la Viena, iar toate sejururile în ţara noastră oferite de un turoperator austriac au fost epuizate.
"Agenţia Kneissl Touristik a oferit un tur complet al României, pe ruta Oradea-Sibiu-Braşov-Sinaia-Bucureşti-Constanţa-Iaşi-Baia Mare, cu oprire la mai multe mănăstiri din Moldova şi în Delta Dunării, iar pe coperta broşurii agenţia a ales să promoveze mănăstirea Voroneţ. Vacanţe în România au vândut şi alţi turoperatori austrieci prezenţi la târg, respectiv Klug der Reiselöewe, care a promovat destinaţii din Delta Dunării şi Transilvania, Gruber, Club 50 şi Ruefa Reisen", se arată într-un comunicat al MDRT transmis marţi MEDIAFAX.
Mai mult, oferta pentru un sejur românesc cu destinaţia Bucureşti-Sinaia-Bran, promovată la târg de agenţia austriacă Ruefa Reisen, a fost epuizată, toate locurile disponibile fiind vândute.
Standul României la Viena a găzduit 26 de expozanţi, hotelieri, agenţii şi asociaţii din turism, autorităţi publice locale şi operatori economici din domenii conexe turismului. Târgul de la Viena, aflat la cea de-a 37-a ediţie, este cea mai mare manifestare de profil din Austria. La actuala ediţie au fost înregistraţi peste 800 de expozanţi din aproximativ 70 de ţări. Ediţia precedentă a avut un număr de 116.000 de vizitatori, dintre care peste 3.000 au fost specialişti din sectorul turistic.
La târgul "CMT" de la Stuttgart, România este prezentă în ofertele mai multor agenţii de turism de pe piaţa germană, printre care Messerschmidt Reisen, Neckermann, ITS şi Gebeco/Dr. Tigges. Aceştia oferă produse turistice precum circuite, city-break, turism balnear, turism montan, precum şi sejururi pe litoralul românesc.
La standul MDRT de la Stuttgart sunt prezenţi 20 de expozanţi români.
Târgul de la Stuttgart este cel mai mare din Europa dedicat turismului de caravană şi camping, croaziere şi concedii cu ambarcaţiuni fluviale şi maritime, cură, tratament şi wellness. La actuala ediţie au fost înregistraţi aproximativ 1.900 de expozanţi din 180 de ţări şi sunt aşteptaţi în jur de 220.000 de vizitatori.