Grupul german specializat în transportul de automobile ARS Altmann construieşte în localitatea Leordeni, judeţul Argeş, un terminal auto cu acces la calea ferată, care va servi în principal ca punct de depozitare temporară pentru Dacia, Ford şi importatorii auto.
Terminalul va avea o capacitate de până la 5.000 de maşini şi va fi amplasat în vecinătatea tronsonului de cale ferată Bucureşti - Piteşti - Craiova. Compania germană va asigura şi transportul pe calea ferată de la terminalul de Leordeni, în colaborare cu operatori feroviari din România
Centrul, construit de subsidiara din România a companiei germane, Conlog - Dezvoltare Imobiliară şi Consiliere Logistică, este proiectat în special pentru deservirea celor doi producători auto locali - Automobile Dacia şi Ford România.
"Încă nu a fost încheiată o colaborare cu cei doi constructori auto. Suntem în discuţii avansate cu grupul Renault, iar în perioada următoare ar putea fi stabilite detaliile contractuale", a declarat pentru MEDIAFAX directorul de proiect al subsidiarei, Sebastian Macriniuc.
El a precizat că reprezentanţii companiei germane negociază şi cu Ford România în vederea semnării unui contract.
Proiectul din Leordeni, situat la aproximativ 30 de kilometri de Piteşti, se desfăşoară pe o suprafaţă totală de 24,8 hectare, iar finalizarea primei etape a construcţiei este programată pentru luna mai a acestui an.
"Proiectul a început anul trecut şi va fi dezvoltat etapizat. Prima fază constă în finalizarea lucrărilor de racord la calea ferată, platforme, parcări, drumuri de acces, reţele de utilităţi etc. În acest stadiu, terminalul se va desfăşura pe o suprafaţă de 7 hectare. A doua etapă presupune construcţii administrative şi de servicii, şi eventuale extinderi în funcţie de necesităţi", a menţionat Macriniuc.
Printre clienţii terminalului se vor număra şi importatori şi distribuitori auto.
Grupul german, înfiinţat în 1975 la Munchen, desfăşoară activităţi de logistică şi transport feroviar şi rutier de autovehicule în Germania, Rusia, Polonia, Cehia şi Italia.
Compania, cu afaceri de peste 200 milioane euro, are 25 de terminale auto în Europa şi deţine 1.500 de vagoane pentru transport.