Numărul cererilor înregistrate la Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor (CNSC) a scăzut cu 20% în 2011, la 6.293, de la 7.867 în 2010, ca efect al modificărilor legislative din domeniul achiziţiilor publice, se arată într-un comunicat al instituţiei remis MEDIAFAX.
Modificările legislative din domeniul achiziţiilor publice care au influenţat dinamica contestaţiilor din 2011 permit autorităţii contractante să reţină contestatorului anumite sume din garanţia de participare în raport cu valoarea estimată a contractului în măsura în care CNSC respinge contestaţia.
De asemenea, noile reglementări obligă autoritatea contractantă să trimită spre evaluare Autorităţii Naţionale de Reglementare şi Monitorizare a Achiziţiilor Publice (ANRMAP) documentaţia de atribuire înainte de transmiterea spre publicare a invitaţiei/anunţului de participare.
"În perioada analizată, CNSC a emis 6.000 de decizii, din care 599 au fost decizii de suspendare a procedurilor de achiziţie publică, fapt ce a însemnat soluţionarea a 6.456 de dosare", se mai arată în comunicat.
CNSC a fost înfiinţat în urma adoptării OUG 34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziţie publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice şi a contractelor de concesiune de servicii.
De la 1 ianuarie 2007, instituţia a obţinut statutul de persoană juridică.