Peste 70% dintre români şi-au redus consumul sau au apelat la produse mai ieftine, în acest an, resimţind efectele crizei economice, potrivit unui studiu realizat de Mednet Marketing Research Center.
Chiar dacă în perioada februarie-decembrie 2011 a scăzut procentul celor care declară că sunt afectaţi de criză în mare şi foarte mare măsură, de la 53,2% în februarie 2011 la 42,8% în decembrie, studiul arată că la nivel perceptiv criza este prezentă în continuare în vieţile românilor, se arată într-un comunicat al Mednet.
Efectele crizei asupra familiilor respondenţilor se referă la creşterea preturilor (59%), reducerea salariului sau a câştigurilor salariale (47,9%), pierderea locului de muncă (18,6%), creşterea ratelor la credite din cauza devalorizării leului (15%) şi pierderea sau diminuarea beneficiilor extra-salariale (13,8%).
De asemenea, criza economică are în continuare impact asupra comportamentului de consum al românilor. În acest context, studiul arată că deşi bazinul celor care nu şi-au modificat comportamentul de consum este relativ stabil de la un an la altul (22,5% în 2011 faţă de 22,8% în 2010) 72,2% şi-au redus consumul sau au apelat la produse mai ieftine (46,3% au cumpărat aceleaşi produse, dar în cantitate mai mică, 10% au cumpărat produse mai ieftine, dar în aceeaşi cantitate, iar 15,9% au cumpărat produse mai ieftine şi în cantitate mai mică).
Studiul a fost realizat pe un eşantion reprezentativ pentru Bucureşti şi oraşele cu peste 100.000 locuitori, în perioada 7 - 12 decembrie 2011.
Mednet Marketing Research Center activează în domeniul cercetării de piaţă din anul 2000, fiind membră ESOMAR (The World Association for Research Professionals) şi SORMA (Societatea Română de Marketing şi Cercetarea Opiniei Publice).