Preşedintele Traian Băsescu a declarat, miercuri, că Renault este una dentre cele mai stabile investiţii străine făcute în România, el precizând că relocarea producţiei în Maroc, pe viitor, este exclusă.
Solicitat să precizeze ce efect ar avea asupra economiei româneşti o posibilă relocare a producţiei Dacia în Maroc pe viitor, Băsescu a spus: "Este exclus să se întâmple asta".
"Ştim de cinci ani că Renault va construi o uzină în care să producă Dacia Logan şi altele tipuri de maşini în Maroc. Ştim că s-au dezvoltat capacităţile de producţie - motoare, cutii de viteze - aici ca să poată fi alimentată şi acea uzină. Deci, nu există acea posibiltate", a spus şeful statului.
Băsescu a precizat că, de altfel, grupul Renault a făcut una dintre cele mai spectaculoase investiţii care puteau fi făcute.
"Când se negocia contractul - sunt unul dintre semnatarii acelei hotărâri de privatizare cu Renault - se vorbea de investiţii de 500 de milioane de Euro. S-a ajuns la vreo trei miliarde investiţii şi grupul Renault a dezvoltat în România un centru de cercetare impresionant - cel de la Titu. Ceea ce nu arată deloc o firmă care a făcut un hangar, a pus 300 de calculatoare şi se gândeşte să-şi ia hangarul mâine", a spus Băsescu.
Automobile Dacia va muta o parte din producţia modelului Sandero de la Mioveni la fabrica Renault din Casablanca, Maroc, pentru a extinde capacitatea de producţie a Duster, a declarat, în 13 septembrie, Jacques Chauvet, directorul Renault pentru regiunea Euromed şi totodată preşedintele CA al Dacia.
"Am decis mutarea unei părţi a producţiei Sandero în Maroc datorită creşterii cererii pentru Duster, astfel că trebuie să mărim cadenţa de producţie. Cum suntem aproape de capacitatea maximă de producţie a uzinei de la Mioveni, vom muta o parte din producţia Sandero ca să facem loc modelului Duster", a spus Chauvet, prezent la Salonul Auto de la Frankfurt.
Totodată, el a afirmat că cele două noi modele Dacia pe care Renault le va fabrica la uzina de la Tanger, Maroc, respectiv modelul de familie şi cel comercial, vor intra în producţie la începutul anului viitor.
Chauvet a adăugat că o mare parte din componentele necesare fabricării celor două modele vor proveni de la furnizorii din România.
El a mai spus că Renault nu are în plan, în prezent, construcţia unui automobil Dacia electric sau hibrid, însă nu exclude un astfel de proiect în viitor.
Renault a anunţat, în iulie, că vânzările Dacia de autoturisme şi vehicule comerciale uşoare au scăzut în primul semestru al acestui an cu 2,9%, la 176.956 de unităţi, de la 182.153 în aceeaşi perioadă a anului trecut.
Conform Dacia a înregistrat o creştere de 2,5% a vânzărilor pe pieţele europene, conservându-şi cota de piaţă de 1,6%, iar modelul Duster, lansat în aprilie 2010, a ajuns la finele lunii iunie la aproape 71.000 de înmatriculări în Europa.