Guvernul a convenit cu FMI să continue concedierile la companiile feroviare, să impună patru zile de concediu fără plată pentru angajaţii societăţii Intervenţii Feroviare, să închidă liniile de cale ferată care nu pot fi vândute la licitaţii şi să încheie contracte PPP pentru spaţiile comerciale CFR
Toate aceste măsuri sunt pregătite să fie aplicate pe parcursul anului viitor, relevă scrisoarea de intenţie convenită de Guvern şi Fondul Monetar Internaţional la ultimele negocieri, din toamna acestui an.
Astfel, conform documentului obţinut de MEDIAFAX, Guvernul va desfiinţa până la finele anului viitor alte 85 posturi la societatea Electrificare CFR şi 28 locuri în perioada imediată la Intervenţii Feroviare. În acelaşi timp, angajaţilor rămaşi la Intervenţii Feroviare li se va impune patru zile de concediu fără plată.
Intervenţii Feroviare, care anul trecut a avut un număr mediu de 304 angajaţi, a fost inclusă în primăvara acestui an pe lista companiilor de stat monitorizate de FMI.
La Electrificare CFR lucrează aproximativ 3.000 angajaţi.
Numărul total al liniilor de căi ferate aflate în administrarea CFR SA va fi redus substanţial în următorii ani, la maximum 15.500 kilometri, ceea ce va conduce la concedierea a 2.000 angajaţi ai companiei până la sfârşitul lunii aprilie 2012, comparativ cu numărul de salariaţi din septembrie 2011. Nu vor fi însă disponibilizaţi angajaţii care lucrează cu fonduri UE.
În acest sens, vor continua licitaţiile pentru închirierea a 1.600 kilometri de linii cale ferată, astfel încât numărul total al liniilor aflate sub management privat să ajungă la un total de 4.000 kilometri. Liniile de cale ferată pentru care licitaţiile vor eşua vor fi închise până la sfârşitul lunii aprilie.
Potrivit datelor CFR, la nivelul anului 2009, lungimea totală a liniilor de cale ferată ale infrastructurii feroviare era de 20.210 kilometri (reţea desfăşurată), din care 17.691 kilometri infrastructură feroviară publică şi 2.519 kilometri infrastructură feroviară privată.
La începutul lunii iulie a acestui an, Guvernul a decis închiderea a aproximativ 1.000 de kilometri tronsoane feroviare considerate nerentabile şi închirierea altor circa 1.000 kilometri de linii de cale ferată, estimând că operaţiunea va genera economii de 109 milioane lei în bugetele companiilor CFR.
Scrisoarea Guvernului cu FMI mai relevă şi intenţia autorităţilor de a elabora până la jumătatea lunii ianuarie un plan de creştere a veniturilor obţinute din închirierea spaţiilor comerciale ale CFR, inclusiv cu posibile parteneriate public-privat (PPP).
Executivul s-a obligat să prezinte lunar FMI rapoarte privind măsurile aplicate în sectorul feroviar şi să indice ce alte noi măsuri se impun pentru restructurarea acestui domeniu.