Firmele româneşti alocă, în medie, 12 euro pentru o pereche de încălţăminte de protecţie, iar cele occidentale cheltuiesc aproximativ 60 de euro, potrivit distribuitorului de echipamente din domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă Renania.
"Există un decalaj considerabil al României în ceea ce priveşte calitatea, cantitatea şi preţul achiziţiilor de încălţăminte. Condiţiile economice actuale oferă perspective ca acest decalaj să se păstreze", a declarat într-un comunicat directorul general al Renania, Orlando Szasz.
Renania estimează că România absoarbe anual circa 1,2 milioane de perechi de încălţăminte de protecţie, în valoare totală de circa 15 milioane de euro, nivel care se va menţine şi în 2012.
Firma a anunţat totodată că vizează vânzări de 6 milioane de euro din încălţămintea de protecţie în 2012, în creştere cu 8%, după ce a semnat un acord de distribuţie cu Jal Group, liderul european în domeniu. Astfel, Renania ţinteşte în 2012 o cotă de 38% piaţa locală a încălţămintei de protecţie.
Încălţămintea de protecţie are un spectru larg de utilizare, în construcţii, industria auto, exploatarea şi prelucrarea petrolului şi a gazelor naturale, domeniul farmaceutic, alimentar, energetic şi electronic.
Firma Renania, înfiinţată în urmă cu 15 ani, este furnizor de soluţii integrate şi complete de tip "one stop shop", care acoperă evaluarea necesităţilor de protecţie şi a riscurilor, furnizarea de echipamente, programe de eficientizare a costurilor şi a proceselor interne.
Portofoliul Renania include peste 1.000 de articole aparţinând unui număr de peste 60 de mărci internaţionale şi proprii. Firma are 91 de angajaţi şi peste 4.000 de clienţi.