Comisia de Supraveghere a Asigurărilor a prezentat, pe propria pagină web, noua organigramă a instituţiei, care va cuprinde 12 direcţii de specialitate, de la 28 în prezent, şi va fi valabilă începând cu 1 decembrie.
În prima parte a acestei luni, CSA a anunţat că va reduce, de la 1 decembrie, numărul de direcţii de la 28 la 12, iar numărul angajaţilor se va scădea cu până la 10%, măsurile fiind însoţite şi de restrângerea cheltuielilor cu personalul.
La finele anului 2010, instituţia avea 163 de salariaţi în sediul central şi reprezentanţele regionale, cu un angajat mai puţin decât în 2009, potrivit datelor din raportul anual al instituţiei.
"Consiliul CSA a luat decizia adoptării unei noi structuri organizatorice astfel încât aceasta să răspundă celor două obiective majore ale autorităţii de supraveghere: apărarea drepturilor asiguraţilor şi promovarea stabilităţii pieţei de asigurări din România. Noua structură organizatorică include şi o direcţie de protecţie a consumatorilor de asigurări, care va fi în contact direct atât cu asiguraţii, cât şi cu asigurătorii. Comisiei îi revine un rol esenţial în consolidarea încrederii în industria de asigurări, care se va concretiza printr-o schimbare semnificativă în modul de acţiune pe segmentul supravegherii şi al reglementării", a declarat preşedintele CSA, Constantin Buzoianu, într-un comunicat remis MEDIAFAX în data de 9 noiembrie.
CSA este singura autoritate împuternicită prin lege cu atribuţii de autorizare, supraveghere prudenţială şi control a activităţii de asigurare în România, precum şi cu atribuţii de emitere a normelor de aplicare a legii.