Modelele de subiecte pentru disciplinele şi competenţele de la evaluarea naţională şi examenul de bacalaureat din 2012 au fost publicate pe site-ul Ministerului Educaţiei.
Centrul Naţional de Evaluare şi Examinare (CNEE) a publicat, luni, pe site-ul Ministerului Educaţiei modelele de subiecte pentru examenele naţionale din anul 2012, conform metodologiei de organizare şi desfăşurare a evaluării naţionale de la clasa a VIII-a şi a bacalaureatului.
Modelele de subiecte, publicate la adresa subiecte2012.edu.ro, sunt însoţite de precizări privind scopul evaluării, statutul disciplinei, structura subiectelor, competenţele ce vor fi evaluate, detaliile privind evaluarea, inclusiv baremele de evaluare şi de notare, se arată într-un comunicat de luni al Ministerului Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului (MECTS).
La evaluarea naţională pentru absolvenţii clasei a VIII-a, CNEE a elaborat modelele de subiecte pentru Limba şi literatura română şi Matematică, precum şi pentru Limba şi literatura maternă (şase discipline).
De asemenea, MECTS a prezentat pentru examenul de bacalaureat 2012 un ghid privind desfăşurarea probelor A şi B (de evaluare a competenţelor lingvistice de comunicare orală în limba română şi în limbile materne), a probei C (de evaluare a competenţelor lingvistice într-o limbă de circulaţie internaţională studiată în liceu) şi a probei D (de evaluare a competenţelor digitale).
Pe site-ul MECTS sunt publicate modele de subiecte pentru toate probele de evaluare a competenţelor lingvistice şi digitale, dar şi pentru probele scrise, respectiv Limba şi literatura română, Limba şi literatura maternă (şapte discipline), Matematică, Istorie, Fizică, Chimie, Biologie, Informatică, Geografie şi pentru cele cinci discipline socio-umane (Economie, Filosofie, Logică şi argumentare, Psihologie, Sociologie).
Pentru proba C sunt publicate modele structurate în funcţie de conţinutul probei: înţelegerea unui text audiat, proba scrisă şi proba orală, corespunzătoare celor zece limbi de circulaţie internaţională studiate în liceu. Sunt publicate şi traduceri ale modelelor de subiecte în limbile minorităţilor naţionale.
Totodată, pentru a uşura accesul către modelele de subiecte din anii anteriori au fost create linkuri speciale în acest sens, acelaşi sistem fiind utilizat şi pentru subiectele, respectiv baremele de evaluare şi notare din sesiunile anterioare.
În plus, Ministerul Educaţiei atenţionează că modelele sunt orientative şi au ca scop familiarizarea elevilor şi a profesorilor cu tipul de subiecte, precum şi cu nivelul de dificultate al acestora.