Românii intenţionează ca în următoarele şase luni să cheltuiască mai puţin pe haine, dar nu vor să reducă bugetul alocat pentru produsele alimentare, potrivit unui studiu realizat de compania de cercetare Winkle.
Studiul, realizat în 12 ţări, arată că în Canada, Australia sau Marea Britanie majoritatea populaţiei consideră consultarea unui medic ca fiind prima variantă atunci când au o problemă de sănătate, în schimb doar 23% dintre români consideră medicul prima opţiune.
Un procent mai mare (30%) preferă să consulte un prieten sau o cunoştinţă care are simptome similare şi să folosească tratamente alternative.
În privinţa cheltuielilor pentru următoarele şase luni, românii au spus că intenţionează să aloce mai puţin pentru cumpărarea de haine, intenţie apropiată faţa de cea a consumatorilor din Germania şi Olanda.
În ceea ce priveşte cheltuielile cu mâncarea, un procent redus dintre români intenţionează să îşi micşoreze bugetul (14%), situaţie similară cu cea din Brazilia, China, Canada sau SUA.
Doar 5% dintre germani vor să cheltuiască mai puţin pe mâncare în următoarele şase luni.
O trăsătură comună pentru toate cele 12 ţări în care s-a realizat studiul este afirmaţia "a pierde bani este ca şi cum aş pierde pe cineva drag".
În comparaţie cu celalalte ţări, un procent mai mic din populaţia României consideră că serviciile şi tarifele oferite de bănci sunt corecte şi justificate şi au încredere în banca cu care lucrează.
Cu operaţiuni în Olanda, Marea Britanie şi Canada, Winkle a intrat recent şi pe piaţa românească.