Cine renunţă la viaţă şi îmbogăţeşte un dealer de etnobotanice este o vită, a declarat miercuri, prefectul Capitalei, Mihai Cristian Atănăsoaei, după lansarea campaniei "NU Etnobotanicelor", sub sloganul "Diferenţa dintre un consumator de etnobotanice şi o vacă este că ea ştie ce iarbă să consume".
În afişele campaniei Prefecturii Capitalei apar doi bărbaţi şi o femeie care ţin fire de iarbă în gură, sloganul fiind: "Diferenţa dintre un consumator de etnobotanice şi o vacă este că ea ştie ce iarbă să consume. Consumul de etnobotanice ucide!".
Întrebat de ce a fost ales acest mesaj pentru campania educaţională de conştientizare şi prevenire "NU Etnobotanicelor!", prefectul Capitalei a răspuns: "Cine renunţă la viaţă şi îmbogăţeşte un dealer (de etnobotanice, n.r.) este o vită".
Campania "NU Etnobotanicelor!" a fost lansată în urma unui raport solicitat Centrului de dezintoxicare de la Spitalul de Psihiatrie "Alexandru Obregia" de către Prefectura Capitalei. Rezultatele au indicat un număr tot mai mare de consumatori de etnobotanice în rândul tinerilor cu vârste cuprinse între 15 şi 35 de ani.
Potrivit raportului, debutul consumului de etnobotanice are loc în jurul vârstei de 15-16 ani, astfel că publicul ţintă principal al campaniei este această categorie de vârstă.
Medicii de la Centrul de dezintoxicare al Spitalului "Alexandru Obregia" au mai spus că unii tineri consumatori de etnobotanice prezintă simptome de schizofrenie, existând şi cazuri de suicid.
Potrivit prefectului Capitalei, această campanie urmăreşte să îi facă pe tineri să conştientizeze consecinţele consumului de substanţe psihotrope.