Ministrul Transporturilor Anca Boagiu a declarat pentru Gândul că preferă să plătească cu 5 milioane euro un manager privat care să relanseze companiile şi să creeze locuri de muncă, în schimbul directorilor numiţi după actualul sistem, cu salarii de 5.000 de lei, care falimentează societăţile.
"Sunt un susţinător al managementului privat. Prefer să pierd 5 milioane euro pe un manager privat şi să am o companie care aduce venituri la bugetul de stat, se relansează şi creează locuri de muncă, decât să plătesc cu 47-50 de milioane de lei vechi pe un director care duce compania în jos", a spus Boagiu.
Ea a afirmat că de la momentul în care a impus directorilor ţinte de perfomanţă situaţia companiilor s-a schimbat şi a dat exemplul operatorului de metrou Metrorex.
"Avem exemplul Metrorex, care depăşeşte strategia ministerului, deja ei ne fac strategiile pentru că au un manager foarte bun", a spus ministrul.
Potrivit lui Boagiu, în România există manageri "foarte buni" care pot concura oricând cu cei străini.
La Ministerul Transporturilor companiile incluse pe lista celor care vor avea management privat figurează CFR Marfă, CFR SA, CFR Călători, Tarom, Metrorex, Electrificare CFR şi Metrorex.
Conform unui proiect, managerii privaţi care vor fi numiţi la companiile de stat ar putea câştiga lunar sume care ajung până la 75.000 de euro brut, la care se vor adăuga milioane de euro anual în cazul unor societăţi cu profit ridicat, dacă sunt îndeplinite criteriile de performanţă din contract.
Suma încasată de managerul privat din profitul net ar putea depăşi însă două milioane euro şi ar ajunge chiar la patru milioane euro în cazul unor companii profitabile, precum Romgaz, Transgaz şi Hidroelectrica.