Ministrul Agriculturii, Valeriu Tabără, a declarat, vineri, la Bistriţa, la o întrunire cu fermierii din judeţ, că România a semnat o cerere către UE, alături de alte state europene, ca reconversia în viticultură să continue până în 2020, transmite corespondentul MEDIAFAX.
"Am semnat cu Germania, Italia, Franţa, Spania, Cehia, Austria şi Ungaria o cerere către UE să continuăm reconversia în viticultură şi în 2014-2020. Relansăm staţiunea de la Drăgăşani ca să redevină furnizoare de material de plantat în sectorul viticol", a spus Tabără.
El a subliniat că este nevoie de reconversie şi în pomicultură fiindcă zona viei şi a fructelor va avea o certitudine de dezvoltare.
"Bistriţa are o zonă de mare rezonanţă şi tradiţie viticolă, reconversia la vie este unul dintre cele mai bune programe europene. Nu trebuie importate soiuri nobile mondiale. Toate zonele viticole trebuie readuse în circuit", a declarat el.
Tabără a declarat că Ministerul Agriculturii se va concentra pe relansarea agriculturii din Transilvania.
"Marea rezervă de agricultură a României este în Transilvania, în zona de deal şi de munte. Nu întâmplător sunt răzoarele şi terasele naturale ale Ardealului. Potenţialul mare de completare pentru România este aici şi va trebui să se acorde un mare sprijin. Ca ţintă, ne vom duce spre programele pentru ferme mici şi mijlocii. Tipul fermei israeliene e cea care are două-trei sectoare, niciodată nu e în pierdere, şi asta ar fi de dorit pe planurile noastre de dezvoltare rurală", a explicat Tabără.
Ministrul i-a îndemnat pe fermieri să se promoveze cu ajutorul brandurilor.
"Orice construcţie de afacere pe produse agroalimentare sau de alt tip conex agriculturii trebuie să fie branduri. Alt pas e denumirea de origine a produsului respectiv. Va veni un program special de ajutor pentru cei care vor să promoveze în piaţă produse noi, dar ele trebuie să îndeplinească aceste condiţii de individualitate. E important să putem înregistra aceste branduri româneşti, regionale sau locale, cu titulari cerţi. Îşi asumă responsabilitatea calităţii", a declarat Tabără.
Ministrul Agriculturii a spus că România încă are branduri puţine, dar potenţialul e foarte mare.
"Le spun mereu colegilor din oierit: branduiţi tot! De ce feta şi nu telemeaua de Bistriţa sau de Sibiu? Cu ce e mai bună feta bulgărească decât sortimentele de brânzeturi de ovine realizate în zona noastră? Brand, prezenţă în piaţă, promovare. Soiul de măr Aurora de la Bistriţa, de ce nu îl transformăm în brand mai departe? La piaţă, când vezi mărul superverde sau superroşu, bate de la distanţă şi calitativ şi sub aspectul comercial", a spus Tabără.