Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii (MTI) va plăti noi despăgubiri, de 9,89 milioane lei, ca urmare a schimbării proiectului tehnic, pentru exproprierile necesare construcţiei autostrăzii Bucureşti-Ploieşti, care are ca termen de finalizare luna decembrie.
"Urmare modificărilor survenite în Proiectul Tehnic al autostrăzii Bucureşti-Ploieşti, a faptului că terenul se află în circuitul civil (au loc tranzacţii, ieşiri din indiviziune ca urmare a efectuării partajelor voluntare), şi imposibilitatea identificării până în prezent a tuturor imobilelor datorită lipsei planurilor parcelare pe anumite zone, numărul imobilelor afectate de sectorul de la km 2+450 la km 61+700 este de 997 imobile, pentru o suprafaţă de 498.054 mp", se arată într-un proiect de hotărâre de guvern, elaborat de MTI.
De la km 0 la km 2+450 proiectul tehnic nu este definitivat.
Suprafeţele care vor fi expropriate se află situate pe raza localităţilor Bărcăneşti, Rîfov, Dumbrava, Gherghiţa, Balta Doamnei din judeţul Prahova şi al localităţilor Nuci, Gruiu, Snagov, Moara Vlăsiei, Dascălu, Voluntari, Ştefăneştii de Jos din judeţul Ilfov.
Pe lista celor expropriaţi figurează şi omul de afaceri Robert Negoiţă, care va fi despăgubit cu 658.000 lei pentru trei terenuri din Voluntari cu o suprafaţă totală de 7.500 de metri pătraţi.
Suma necesară pentru plata despăgubirilor va fi asigurată de la bugetul de stat, prin bugetul MTI.
Autostrada este împărţită în două sectoare, respectiv Bucureşti-Moara Vlăsiei, unde lucrează consorţiul italian Impressa Pizzarotti/Tirrena Scavi, şi Moara Vlăsiei-Ploieşti, construit de asocierea Spedition UMB/Pa&Co Internaţional/Euroconstruct '98/Com-Axa.
În prezent, din totalul de 62 de kilometri ai autostrăzii, au fost asfaltaţi doar 21 de kilometri, stadiul cel mai avansat al lucrării find pe sectorul unde lucrează consorţiul străin.
La finele lunii august, preşedintele Traian Băsescu a vizitat şantierul autostrăzii şi a declarat că "pare misiune imposibilă" finalizarea lucrărilor în termen.