Uzina Mecanică şi Şasiuri Dacia a produs săptămâna trecută motorul pe benzină K7M Euro 5 cu numărul 1,5 milioane, acest tip de propulsor intrând în fabricaţie în 2004, a anunţat constructorul auto.
"Cele două varietăţi de motoare asamblate la Uzina Mecanică şi Şasiuri, K7J (1,4 litri) şi K7M (1,6 litri), au început să fie fabricate la Mioveni odată cu lansarea gamei Logan, în 2004. În prezent, linia de fabricaţie are o capacitate instalată zilnică de 1.567 motoare", se arată într-un comunicat al Automobile Dacia.
Uzina Mecanică şi Şasiuri furnizează motoare către Automobile Dacia şi uzinele Renault din Franţa, Rusia, Maroc, Africa de Sud şi Columbia.
Anul trecut, departamentul de profil a asamblat aproape 500.000 de motoare.
Cei 3.785 de angajati ai Uzinei Mecanice produc şi asamblează două tipuri de cutii de viteze, module de transfer, punţi faţă şi spate, cadre faţă şi spate, osii spate şi braţe inferioare.
Uzina Mecanică şi Şasiuri Dacia este cea de a doua unitate mecanică din grupul Renault la nivel mondial, fiind organizată în şase departamente de fabricaţie - Motoare, Cutii de viteze J, Cutii de viteze TL, Aluminiu, Sudură/Presaj, Asamblaj/Cataforeză/Uzinaj).
În 2010, în uzină au fost înregistrate mai multe cifre rotunde de producţie, printre care cutia de viteze J cu numărul 1,5 milioane, cutia de viteze TL cu numărul 300.000 şi motorul K7 cu numărul 1,25 milioane.