Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor a primit o singură reclamaţie de la un turist blocat în Antalya, în urma căreia agenţia de turism Premium Holidays a fost amendată cu 15.000 de lei, pentru că nu s-a supus verificării, a declarat, marţi, preşedintele ANPC, Constantin Cerbulescu.
"La Comisariatul Bucureşti s-a primit o singură sesizare de la un turist care a fost blocat în Antalya. Inspectorii au verificat agenţia respectivă, Premium Holidays, amenda fiind de 15.000 de lei pentru că s-a opus controlului şi nu a prezentat actele solicitate", a spus Cerbulescu.
El i-a sfătuit pe consumatori să reclame astfel de abuzuri, "să nu fie mulţimiţi că s-au întors în ţară cu bine, că şi-au rezolvat problema şi să nu îi mai intereseze de ceilalţi".
Peste 1.000 de turişti români au fost blocaţi în ultimele zile în staţiunea turcă Antalya după ce agenţia de turism Premium Holidays, de unde şi-au cumpărat vacanţele, a întâmpinat dificultăţi pe care le-a pus pe seama problemelor financiare ale partenerului său din Turcia.
Turiştii români au avut probleme cu revenirea în ţară pentru că agenţia de turism Premium Holidays nu le-a putut pune la dispoziţie un avion cu care să se întoarcă. Turiştii au mai întâmpinat, în ultimele zile, şi probleme cu cazarea, fiindu-le cerute garanţii suplimentare pentru a putea înnopta în hoteluri.
Asociaţia Naţională a Agenţiilor de Turism (ANAT) şi mai multe agenţii membre au adus sâmbătă şi duminică în ţară circa 360 de turişti români blocaţi în Antalya după ce touroperatorul cu care au plecat a intrat în incapacitate de plată şi nu a mai asigurat transportul la întoarcere.
"În urma eforturilor pe care ANAT le-a făcut alături de agenţiile revânzătoare şi de Premium Holidays, am reuşit să aducem în ţară, cu două avioane, ambele ale Tarom, sâmbătă 180 de turişti şi duminică 180, toţi în Bucureşti", a declarat, luni, agenţiei MEDIAFAX preşedintele ANAT, Corina Martin.
Ea a adăugat că luni seară vor mai ajunge în Bucureşti alţi 350 de turişti blocaţi în Turcia, care ar fi trebuit să se întoarcă pe aeroporturile din Satu Mare, Târgu Mureş şi Cluj.
Aceştia au ajuns în ţară cu două aeronave, unul al firmei turce Sky Airlines, iar celălalt operat de agenţia Kusadasi, înregistrată în România.
"Pentru întoarcerea acestor turişti au plătit atât agenţiile revânzătoare, cât şi Premium Holidays, împreună cu ANAT. Acum căutăm soluţii pentru repatrierea ultimilor 350 de turişti, care au date de întoarcere 7 şi 8 septembrie", a mai spus Martin.
Premium Holidays este deţinută de Suliman Selciuc, fostul proprietar al agenţiei Ali Baba din Bucureşti, intrată în insolvenţă în urmă cu doi ani.