Premierul Emil Boc, aflat pe şantierul autostrăzii Bucureşti-Ploieşti, a reproşat constructorilor că unele porţiuni ale lucrării arată ca în "epoca de piatră" şi i-a avertizat că le va "tăia capul", inclusiv prin aplicarea de penalităţi, dacă nu vor respecta termenele de finalizare a proiectului.
"Trebuie să susţinem investiţiile, iar doamna ministru (al Transporturilor, Anca Boagiu-n.r.) a demonstrat că poate face performanţă. Dacă voi nu o susţineţi, vă tai capul. În unele zone lucrurile arată bine, la altele suntem în epoca de piatră. Mingea este în terenul constructorilor", a spus Boc muncitorilor.
La rândul său, Anca Boagiu a declarat că nu este mulţumită de ritmul lucrărilor.
"Personal, nu sunt satisfăcută de ritmul lucrărilor şi vom avea o discuţie foarte serioasă, pentru că efortul nostru este foarte mare. Termenul este ferm, la 15 decembrie autostrada trebuie să fie gata, iar ei trebuie să îşi mărească ritmul de lucru. Acum au o şansă gigantică în cartea de vizită de a participa şi la alte licitaţii. După rectificarea bugetară, am primit bani în buget, astfel încât să nu existe probleme cu plăţile şi să nu-şi imagineze că o să plătesc bani, dacă ei nu muncesc", a spus Boagiu.
La sfârşitul anului trecut, Boagiu a cerut Corpului de Control să efectueze un control la Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) cu privire la autostrada Bucureşti-Ploieşti, fiind verificată respectarea prevederilor legale la schimbarea soluţiei tehnice prin înlocuirea pământurilor de umplutură cu balast la construcţie.
Ulterior, ministerul a transmis o notificare de reziliere a contractului pentru tronsonul Moara Vlăsiei-Ploieşti care expira la 30 mai, termen până la care consorţiul UMB Spedition, Pa&Co International, Euroconstruct Trading '98 şi Tehnostrade trebuia să remedieze problemele astfel încât contractul să continue.
Autostrada este împărţită în două sectoare, respectiv Bucureşti-Moara Vlăsiei, unde lucrează consorţiul italian Impressa Pizzarotti/Tirrena Scavi, şi Moara Vlăsiei-Ploieşti, construit de asocierea Spedition UMB/Pa&Co Internaţional/Euroconstruct '98/Com-Axa.
Schimbarea soluţiei tehnice a tronsonului Bucureşti-Ploieşti a avut loc în 2009 pentru sectorul Moara Vlăsiei-Ploieşti, unde lucrează consorţiul românesc format din firmele UMB Spedition, Pa&Co International, Euroconstruct Trading '98 şi Com-Axa.
Valoarea lucrărilor a crescut astfel cu 25%, respectiv 181,11 milioane de lei, la 883,7 milioane lei, fără TVA, contractul fiind finanţat de la bugetul de stat.
Firma UMB Spedition este deţinută de omul de afaceri Dorinel Umbrărescu, firma Pa&Co International este controlată de Costel Căşuneanu, iar Euroconstruct Trading '98 de Dan Besciu.
Boagiu spunea atunci că autostrada Bucureşti-Ploieşti duce lipsă de finanţare, întrucât sumele necesare sunt acoperite de la bugetul de stat, iar termenul de finalizare este incert.
Vineri, ministrul Transporturilor a declarat că în acest an vor fi finalizaţi aproape 130 de kilometri de autostradă, respectiv tronsoanele Timişoara-Arad, Medgidia-Constanţa şi Bucureşti-Ploieşti şi centurile oraşelor Arad şi Constanţa.