Consiliul Concurenţei a transmis RCS&RDS că nu este "aprioric" împotriva preluării UPC şi ar putea accepta că noua structură va avea o cotă de piaţă mai redusă dacă sunt luate în calcul şi alte canale de transmisie, precum antena sau internetul.
"Au fost discuţii şi cu o parte şi cu alta (RCS&RDS şi UPC- n.r.), însă nu există o notificare oficială de preluare. Eu nu ştiu să se fi semnat ceva", a declarat pentru MEDIAFAX Bogdan Chiriţoiu, preşedintele Consiliului Concurenţei.
El a precizat că discuţiile cu reprezentanţii celor două companii au fost doar consultative şi au vizat implicaţiile unei astfel de tranzacţii asupra pieţei concurenţiale.
"Ei vin şi spun: «Dacă aş face aşa, ce-aţi zice voi, vi s-ar părea OK treaba asta? Unde aţi avea semne de întrebare?»", a adăugat Chiriţoiu.
Preşedintele Consiliului Concurenţei a menţionat că discuţiile nu au vizat şi preţul pentru o eventuală preluare, ci doar elemente care ţin de cota de piaţă.
Întrebat dacă prin fuziunea celor două companii s-ar crea un monopol, Chiriţoiu a afirmat: "Am zis că nu suntem aprioric împotrivă. Este o cotă mare de piaţă, evident, dar trebuie analizat. Ei vor argumenta, şi eu sunt dispus să accept asta, că nu numai cablul contează, pentru că oamenii au acum alternative să folosească şi antena. Mai sunt posturi de televiziune pe internet. Deci s-ar putea ca piaţa să fie mai mare, nu numai prin cablu propriu-zis".
Ziarul Financiar a scris la finele lunii februarie că operatorul de telecomunicaţii RCS&RDS, controlat de omul de afaceri din Oradea Zoltan Teszari, este la un pas de a cumpăra rivalul UPC, fostul Astral, cu care se bate de peste 15 ani pe piaţa de cablu. Tranzacţia s-ar ridica în jurul a 300 milioane dolari.
Dacă cele două companii s-ar uni, noua entitate ar avea aproape 4 milioane de clienţi numai pe segmentul de televiziune, 1,7 milioane de clienţi pe telefonie fixă, 1,4 milioane pe telefonie mobilă şi 1,4 milioane pe internet fix. Cifrele de afaceri adunate ar duce la constituirea unui grup cu venituri anuale de aproape un miliard de dolari.
RCS&RDS a încheiat anul trecut pe pierdere, după ce în 2009 a consemnat un câştig net de 211,83 milioane de lei. Grupul şi-a început activitatea în urmă cu 15 ani şi este prezent şi pe pieţele din Ungaria, Cehia, Slovacia, Croaţia şi Serbia.
Prezentă pe piaţa românească din 1992, UPC România este afiliată la UPC Broadband, divizia europeană a grupului Liberty Global, una dintre cele mai mari companii de comunicaţii prin cablu din lume.