Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti (CNAB) vrea să efectueze un studiu de fezabilitate cu privire la direcţia de dezvoltare a Aeroportului Internaţional Aurel Vlaicu (Băneasa), pentru care să achite până la 450.000 euro.
CNAB va organiza o licitaţie pentru serviciile de elaborare a studiilor de prefezabilitate, de fezabilitate şi fundamentare economico-financiară, se arată într-un comunicat al CNAB.
Contractul va fi finanţat din surse proprii şi va avea o durată de un an. Termenul maxim pentru realizarea studiului de prefezabilitate este de două luni de la data semnării contractului, pentru fundamentarea economică este de o lună, iar pentru întocmirea studiului de fezabilitate este de trei luni de la recepţia finală a fundamentarii economico-financiare.
Ofertele pot fi depuse până la 17 august, iar criteriul de atribuire va fi oferta cea mai avantajoasă din punct de vedere economic.
"Aeroportul Aurel Vlaicu trebuie să se constinuie într-un element strategic pentru Capitală, valorificând în permanentă calitatea sa de monument istoric şi avantajele oferite nişei de piaţă de aviaţie de afaceri şi aviaţie generală, devenind un factor de dezvoltare al zonei geografice deservite şi un generator direct şi indirect de ocupare a forţei de muncă", se menţionează în caietul de sarcini.
CNAB arată că dezvoltarea aeroportului se va face în strânsă corelaţie cu factorii de mediu.
"Un principiu de bază care va fi avut în vedere impune ca operarea aeroportului să se facă într-o manieră în care elementul zgomot va fi ţinut sub control şi va cauza un impact minim asupra comunităţii locale, printr-o combinaţie optimă de mijloace fizice şi operaţionale", se precizează în documnent.
La finele anului trecut, ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, a declarat că Aeroportul Băneasa va fi transformat până în 2012-2013 în unitate rezervată zborurilor business şi VIP, urmând ca traficul low-cost să fie mutat pe Aeroportul Otopeni.
Oportunităţile de dezvoltare a aeroportului vizează realizarea de terminale dedicate la standarde internaţionale pentru curse VIP şi de aviaţie generală, confort ridicat şi flexibilitate în programarea curselor pentru sectorul de business aflat în creştere, conexiuni mai rapide, folosind aeronave mici pentru zboruri charter şi posibilitatea de a zbura oriunde în Europa, comparativ cu destinaţiile limitate ale companiilor aeriene de linie şi obţinerea unor timpi reduşi pentru decolare.
Intenţia eliminării zborurilor comerciale pe Băneasa şi transformarea aeroportului într-o unitate dedicată curselor business şi VIP a fost anunţată de autorităţi încă de acum câţiva ani, dar nu a fost pusă în aplicare.