Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) a atribuit trei contracte unor firme româneşti şi străine pentru modernizarea DN 18 Baia Mare-Sighetul Marmaţiei-Iacobeni (peste 200 kilometri), cu o valoare totală de 658,9 milioane lei (aproximativ 156,13 milioane euro).
Primul contract se referă la modernizarea tronsonului dintre Baia Mare şi Sighetul Marmaţiei şi a fost atribuit companiei elene Aktor pentru suma de 182,4 milioane lei, fără TVA. Lungimea tronsonului este de 61 kilometri.
Al doilea contract, care continuă modernizarea drumului de la Sighetul Marmaţiei la Moisei (69 km), a fost atribuit consorţiului românesc Spedition UMB-Tehnostrade (firme controlate de omul de afaceri Dorin Umbrărescu) pentru 136,44 milioane lei, fără TVA.
Ultimul contract, pentru modernizarea secţiunii Moisei-Iacobeni în lungime de 89 kilometri, a fost câştigat de compania Shapir Structures din Israel pentru 340,06 milioane lei, fără TVA.
Proiectul este finanţat de către Banca Europeană de Investiţii şi bugetul de stat. Lucrările vor dura 24 luni, la care se adaugă 24 de luni perioada de garanţie.
Firmele care au participat la licitaţie contesta rezultatul procedurii până la 1 iulie. Printre cei care au depus oferte se numără companiile Strabag (Austria), Mochlos (Grecia).
Toate companiile câştigătoare au avut, în ultimii ani, lucrări de drumuri în România.
Grupul Shapir a derulat mai multe proiecte de infrastructură în România, în ultimii ani, inclusiv pentru reabilitarea unui segment al DN 1.
Şi Aktor a primit mai multe lucrări în România, participând de exemplu la lărgirea la patru benzi a unui tronson din centura Capitalei. De asemenea, Aktor a câştigat anul trecut, împreună cu grupul francez Vinci, construcţia în concesiune a tronsonului de autostradă Comarnic-Braşov, însă consorţiul a renunţat la contract.
Totodată, atât Spedition UMB, cât şi Tehnostrade au licitat pentru diverse proiecte în România, câştigând unele dintre acestea. Cel mai recent exemplu este câştigarea unui contract pentru construcţia a 10 km ai tronsonului de autostradă Timişoara-Lugoj, în partaneriat cu o firmă din Italia.