Un număr de trei operatori feroviari din cei patru cărora CFR SA le-a interzis accesul pe infrastructură din cauza datoriilor totale de 36,6 milioane lei şi-au reluat activitatea după ce au achitat 8,08 milioane lei, urmând ca restul sumei restante să fie plătită eşalonat în maxim trei luni.
CFR SA a interzis accesul pe infrastructura feroviară din 8 iunie din cauza debitelor restante la plata taxei de utilizare a infrastructurii (TUI), pentru companiile Servtrans Invest, Regiotrans, Grup Transport Feroviar şi Transferoviar Grup.
"Regiotrans, Servtrans Invest şi Transferoviar Grup sunt operatorii care au prezentat anagajamente de plată eşalonată a sumelor rămase restante, după efectuarea de plăţi în perioada 08-14 iunie, angajamente acceptate de companie", se arată într-un comunicat al CFR SA.
Cele mai mari datorii, de 18,2 milioane lei, au fost ale operatorului de marfă Servtrans Invest, din grupul International Railway Systems, deţinut de omul de afaceri Cristian Burci.
În topul plăţilor restante către CFR urma Regiotrans, cu datorii de 7,7 milioane lei, şi Grup Transport Feroviar, cu datorii de 7,2 milioane lei.
Cele mai mici datorii sunt ale firmei Transferoviar Grup din Cluj-Napoca, a omului de afaceri Călin Mitică.
Transferoviar Grup a fost înfiinţat în 2003, activitatea principală fiind transportul de marfă şi manevrele feroviare, iar cea secundară reparaţii de vagoane de marfă şi călători şi locomotive. Grupul a intrat anul trecut pe piaţa transportului feroviar de călători, pe două rute din judeţele Buzău şi Bihor.
Regiotrans, înfiinţată în 2005, realizează doar transport de călători pe 30 de secţii neinteroperabile (din Transilvania, Banat, Moldova şi Oltenia), precum şi pe reţeaua de cale ferată interoperabilă realizând prin trenurile accelerate şi personale legăturile cu cele mai importante oraşe.