Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii (MTI) a semnat marţi ultimele trei contracte, de 427,5 milioane euro, pentru proiectarea şi execuţia unor segmente ale autostrăzii Orăştie-Sibiu care au fost contestate, după ce primul lot a fost semnat în mai alături de alte patru pachete de autostrăzi.
MTI a licitat în total nouă pachete de tronsoane de autostradă, din care cinci au fost semnate în luna mai, trei contracte au fost semnate marţi, urmând ca ultimul pachet să fie semnat în perioada următoare, după ce CNSC va soluţiona contestaţia depusă.
Lucrările pentru autostrada Orăştie-Sibiu (82 kilometri) au fost împărţite şi licitate în patru loturi, din care lotul 3 a fost deja semnat în mai, întrucât nu a fost contestat. Din cauza contestaţiilor, semnarea contractelor pentru celălalte trei loturi a fost întârziată.
Astfel, primul lot (24 kilometri) a fost semnat cu compania austriacă Strabag, cu o ofertă de 166,65 milioane euro cu TVA, după ce rezultatul licitaţiei a fost contestat de consorţiul Tehnologica Radion/Gabriel Couto/Amandio Carvalho/Lena /Rosas/Arcadis.
Cel de-al doilea (20 kilometri) va fi realizat de companiile Straco Grup din România şi Studio Corona SRL Civil Engineering din Italia, pentru 114,26 milioane euro cu TVA, după ce CNSC a respins contestaţia asocierii de Max Boegl România/Geiger/Tancrad/Primacons.
Licitaţia pentru lotul patru (circa 17 kilometri) a fost câştigată de asocierea italiano-româno Astaldi-Euroconstruct Trading '98-Astalrom pentru 146,63 milioane euro cu TVA, după ce rezultatul acesteia a fost contestat de firma românească J&P-Avax.
Toate contractele au o durată de 4 luni pentru proiectare şi 18 luni pentru execuţie, la care se adaugă 4 ani de garanţie. Finanţarea este asigurată 85% din fonduri UE şi restul de la bugetul de stat.
Lotul trei va fi proiectat şi construit de firma italiană Impregilo, pentru 182,91 milioane euro.
Pachetele semnate în luna mai vizează proiectarea şi execuţia autostrăzilor Timişoara-Lugoj (primul lot), Nădlac-Arad (ambele loturi), Lugoj-Deva (primul lot).
Licitaţia rămasă în prezent fără câştigător se referă la lotul al doilea al autostrăzii Timişoara-Lugoj, câştigat de asocierea italiană Tirrena Scavi-Societa Italiana per Condotte d’Acqua-Cossi Construzioni, cu o ofertă de 445,64 milioane lei.
Licitaţia a fost contestată de Confort SA Timişoara-Monteadriano, Tehnologica Radion-Gabriel Couto-Amandio Carvalho-Lena-Rosas-Arcadis şi Asocierea Construcciones Y Promociones Balzola-Robert Alcisa-Puentes din Spania, urmând ca CNSC să dea un rezultat în perioada următoare.