Firmele cu afaceri şi active mai mici de 35.000 de euro vor putea opta, începând cu exerciţiul financiar al anului 2011, pentru un sistem simplificat de contabilitate, potrivit unui proiect de ordin al Ministerului Finanţelor Publice.
Măsura privind sistemul simplificat de contabilitate a fost inclusă şi în proiectul de modificare a Legii Contabilităţii din primăvara acestui an.
"Potrivit sistemului simplificat de contabilitate, persoanele care se încadrează în criteriile de mărime prevăzute (...), întocmesc situaţii financiare anuale compuse din bilanţ simplificat şi cont de profit şi pierdere simplificat", se arată în proiectul de ordin.
În cazul persoanelor care optează pentru sistemul simplificat de contabilitate, contabilitatea poate fi organizată şi condusă în compartimente distincte, conduse de către directorul economic, contabilul şef sau altă persoană împuternicită să îndeplinească această funcţie, pe bază de contracte de prestări de servicii în domeniul contabilităţii, încheiate cu persoane fizice sau juridice, autorizate potrivit legii, membre ale Corpului Experţilor Contabili şi Contabililor Autorizaţi din România, sau pe bază de contracte/convenţii civile încheiate potrivit Codului civil cu persoane fizice care au studii economice superioare.
Tot în domeniul contabilităţii, alt proiect prevede că firmele înregistrate în România, subunităţi ale altor entităţi din străinătate, vor fi obligate să depună raportări contabile la 30 iunie 2011 la unităţile teritoriale ale Ministerului Finanţelor Publice.
"Întrucât, în funcţie de necesităţile instituţiilor statului, intervin unele cerinţe de informaţii suplimentare de la o altă perioadă la alta, modelul de raportare contabilă la 30 iunie se aprobă anual prin ordin al ministrului finanţelor publice", se arată în proiectul de ordin.
Potrivit Finanţelor, indicatorii din raportările contabile la 30 iunie sunt similari celor din situaţiile financiare anuale, deosebirea constând în aceea că în cazul raportărilor contabile la 30 iunie nu se aplică unele reguli contabile, cum sunt inventarierea obligatorie şi evaluarea tuturor elementelor bilanţiere, iar nivelul de detaliere al informaţiilor este mai redus.