Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) a solicitat companiei americane Bechtel, constructorul autostrăzii Braşov-Borş, reducerea costurilor cu aproximativ 35% şi revizuirea graficului de execuţie, întrucât termenul contractual, anul 2013, nu mai poate fi atins.
"Am solicitat reducerilor costurilor, astfel încât să se încadreze în standardele de cost, revizuirea graficului de lucrări şi eşalonarea datoriilor", a declarat marţi directorul general al CNADNR, Daniela Drăghia.
Guvernul a stabilit la finele anului trecut standarde de cost pentru construcţia de autostrăzi, acestea fiind cuprinse între 3,8 şi 5,9 milioane euro pentru un kilometru de autostradă. Astfel, un kilometru de autostradă ar urma să coste până la 3,802 milioane euro în zona de şes, 4,98 milioane euro în zona de deal şi 5,922 milioane euro în zona de munte. Standardele de cost nu includ lucrările de artă (poduri, viaducte, tuneluri) şi conexe.
Drăghia a menţionat că solicitările au fost transmise companiei Bechtel din SUA printr-o scrisoare, la care încă nu s-a primit răspuns.
"Îi aşteptăm la întâlnire pe cei de la Bechtel cu mandatul de negociere din SUA. În acest moment nu se discută despre reziliere, iar rezilierea nu a fost menţionată în nicio scrisoare", a afirmat Drăghia.
CNADNR datorează companiei Bechtel suma de 90,4 milioane euro, fără TVA, reprezentând facturi neachitate din perioada 2009-2010.
Lungimea autostrăzii Braşov-Borş este de 415 kilometri, din care au fost realizaţi doar 52,5 kilometri, între Câmpia Turzii şi Gilău.
Proiectul de construcţie a Autostrăzii Transilvania, pe traseul Braşov - Borş, a început în 2004, în baza unui contract cu o valoare de 2,2 miliarde de euro acordat companiei americane Bechtel.