Prefectul Claudiu Palaz speră ca la mijlocul lunii iulie să poată fi date în circulaţie un tronson al autostrăzii Medgidia-Constanţa şi altul al centurii Constanţei aşa încât şoferii care vor să meargă în sudul litoralului să evite trecerea prin municipiu şi să iasă în zona localităţii Agigea.
Reprezentantul Guvernului în teritoriu a avut, vineri, o întâlnire cu cei implicaţi în realizarea autostrăzii Medgidia-Constanţa şi a centurii ocolitoare a municipiului Constanţa pentru a afla care este stadiul lucrărilor, transmite corespondentul MEDIAFAX.
Claudiu Palaz a afirmat, la finalul acelei întâlniri, că nu mai sunt probleme cu exproprierile, ci doar cu descărcările arheologice în două zone ale autostrăzii.
"Singurele probleme ridicate sunt cele legate de descoperirile arheologice şi descărcările de sarcină, mai ales descoperirile realizate pentru Valul mic de pământ din zona Valea Dacilor, unde se pune problema unor necropole şi necropelele descoperite la sud de localitatea Valu lui Traian. Termenul pentru finalizarea descărcărilor arheologice a fost stabilit în luna iunie. Nu sunt probleme legate de exproprieri, nu mai sunt probleme legate de identificări de terenuri", a afirmat prefectul judeţului Constanţa.
El a mai spus că speră ca la data de 15 iulie să se poată circula pe un tronson al autostrăzii Medgidia-Constanţa şi pe un altul al centurii ocolitoare a municipiului Constanţa.
"Sperăm ca din data de 15 iulie să se poată circula din zona Valea Dacilor până pe DN 3, la intrarea în municipiul Constanţa, iar de aici pe varianta ocolitoare până la Agigea. Astfel, va fi decongestionat traficul din municipiul Constanţa", a explicat Claudiu Palaz.
El a precizat că nu ştie deocamdată dacă circulaţia pe tronsoanele respective se va desfăşura pe o bandă sau două benzi.
De asemenea, reprezentantul Guvernului în teritoriu a mai anunţat că unii din cei 29 de subcontractori de pe centura municipiului Constanţa nu-şi fac treaba, iar contractele acestora vor fi reziliate.
"Am ridicat problema subcontractorilor pe care îi are firma care se ocupă de centura Constanţei. Am informaţii că multe din firmele respective nu-şi fac treaba şi am considerat că este necesar să le fie analizată activitatea. Modul acestora de lucru cred că ar impune rezilierea contractelor cu cei care nu-şi fac treaba. Sunt 29 de firme subcontractoare, iar unele dintre acestea nu lucrează, nu au forţa necesară pentru a face lucrarea. Dacă se reziliază contractele, lucrările respective pot fi date celorlalte firme care au forţă şi astfel nu se va pune problema întârzierilor", a explicat Claudiu Palaz.