Premierul Emil Boc le-a cerut constructorilor segmentelor de autostradă de pe Coridorul IV Paneuropean să respecte "întocmai" grafiul de execuţie şi cerinţele de calitate ale proiectelor, avertizându-i că nu vor fi acceptate lucrări sub standardele valabile din alte state membre ale Uniunii Europene
Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România a semnat, vineri, cinci contracte pentru proiectarea şi execuţia unor segmente de autostradă de pe Coridorul IV Paneuropean, valoarea totală a contractelor fiind de 692,68 milioane euro, cu TVA inclus.
La ceremonia de semnare a contractelor a participat şi premierul Emil Boc, care a felicitat ministerul de resort pentru deblocarea absorbţiei fondurilor europene pe componenta transporturi.
"Fiecare investiţie şi proiect european semnat şi implementat consolidează ieşirea României din recesiune şi aduce elemente serioase pentru creştere economică în acest an", a spus Boc.
El a arătat însă că este necesar ca şi procedurile de rambursare şi plăţi efective către beneficiari să fie accelerate.
Conform contractelor semnate vineri, asocierea româno-italiană Spedition UMB-Tehnostrade-Carena SpA Impresa di Costruzioni va proiecta şi executa primul lot de zece kilometri al sectorului de autostradă Timişoara-Lugoj, pentru 63,62 milioane euro. Atribuirea contractului a fost contestată de mai multe consorţii, formate din firme din România şi din străinătate.
Asocierea româno-portugheză Romstrade-Monteadriano Engenharia e Construcao-Donep Construct va proiecta şi executa primul lot şi drumul de legătură al tronsonului de autostradă Nădlac-Arad, pentru 115,8 milioane euro. Lotul al doilea al acestui segment va fi proiectat şi executat de compania germană Alpine Bau, valoarea contractului fiind de 124,45 milioane euro.
Consorţiul Tirrena Scavi-Societa Italiana per Condotte d’Acqua-Cossi Construzioni a câştigat proiectarea şi execuţia primului lot al autostrăzii Lugoj-Deva, contractul având o valoare de 205,9 milioane euro.
Ultimul contract semnat este pentru proiectarea şi execuţia celui de-al treilea lot al autostrăzii Orăştie-Sibiu. Contractul a fost semnat cu firma italiană Impregilo, pentru 182,91 milioane euro.
Cele două loturi ale autostrăzii Nădlac-Arad şi lotul 3 al autostrăzii Orăştie-Sibiu nu au fost contestate.