Româncele sunt interesate în special de domeniul comunicării şi organizării de evenimente, majoritatea celor care au făcut astfel de cursuri, în perioada ianuarie 2010 - martie 2011, având vârste între 21 şi 35 de ani şi activând deja în domeniu, rezultă dintr-un studiu remis, miercuri, MEDIAFAX.
Potrivit studiului, realizat de Big Media Relaţii Publice, 64 la sută dintre participanţii la cursurile de comunicare şi relaţii publice organizate, în 2010 şi în primele trei luni ale acestui an, au fost de sex feminin.
"Femeile s-au dovedit a fi cel mai interesate de cursuri în domeniul comunicării şi în special de organizarea de evenimente, unde proporţia de participare feminină a depăşit 90 la sută. Profilul predominant la programele de comunicare şi evenimente este constituit din femei cu vârste cuprinse între 21 şi 35 de ani care activează deja în domeniul comunicării sau care lucrează ca organizator de evenimente şi doresc să aibă o specializare recunoscută", precizează iniţiatorii studiului.
Cursurile preferate de barbăţi sunt cele de negociere şi vânzări, 88 la sută dintre ei optând pentru astfel de specializări, iar 74 la sută dintre ei au studii superioare şi urmăresc doar să îşi îmbunătăţească abilităţile de comunicare.
"Potrivit chestionarelor completate de participanţii la curs, motivele înscrierii la cursurile de perfecţionare sunt obţinerea unei diplome acreditate, reîncadrarea într-un alt domeniu, sau pur şi simplu diversificarea cunoştintelor personale. Peste 40 la sută dintre participanţii la cursuri au sub 25 de ani, majoritatea fiind absolvenţi de studii superioare", se mai arată în studiu.
Gabriel Ferugean, director de training în cadrul companiei care a realizat studiul, precizează că aşteptările cursanţilor în ceea ce priveşte formarea profesională au fost diferite în 2010 şi 2011 faţă de anii precedenţi, aceştia dorind să se perfecţioneze în cât mai multe domenii.