Constructorii de autostrăzi care nu respectă angajamentele semnate şi cer suplimentări de fonduri şi extensii de timp vor pierde contractele şi vor fi penalizaţi, a declarat joi, la Galaţi, într-o conferinţă de presă la sediul filialei locale a PDL, ministrul Transporturilor, Anca Boagiu.
Întrebată când vor fi reluate lucrările la tronsonul de autostradă Cernavodă - Medgidia după ce a fost reziliat contractul acordat constructorului francez Colas, dar şi dacă noile lucrări vor fi mai scumpe, Boagiu a susţinut că se lucrează deja la documentaţie pentru predarea lucrărilor unui alt constructor, transmite corespondentul MEDIAFAX.
"Deja se lucrează la documentaţie. În luna august, vom avea noul constructor, iar termenul de execuţie este de 12 luni. Depinde cât va licita, dar mă îndoiesc că vor fi bani mai mulţi. Deci noua soluţie tehnică, cea pe care trebuia să o aplice Colas, era cu cinci milioane de euro mai ieftină decât soluţia iniţială. Din nefericire, poziţia constructorului a fost total diferită. Vă spun şi dumneavoastră. ceea ce spun peste tot. Dacă cineva îşi imaginează că România este ţara în care se poate face haiducie la drumuri, îşi imaginează prost. Eu i-am informat pe toţi că avem un terminal nou la Aeroportul Otopeni şi funcţionează foarte bine. Biletele de avion le plătim noi. Cine vrea să lucreze în România este bine primit, cine vrea să nu lucreze în România şi crede că doar făcând cereri suplimentare de bani şi de extensie de timp este bine plecat. Şi pe noi nu ne costă decât un bilet de avion. Pe ei îi costă după aceea, toate penalităţile pe care le aplicăm. Şi, precum ştiţi, în acest moment avem deja penalităţi aplicate de circa 40 de milioane de euro şi vom continua", a declarat Anca Boagiu, ministrul Transporturilor şi Infrastructurii.
Boagiu a arătat că Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii verifică atent modul în care se desfăşoară lucrările în momentul de faţă şi că, în continuare, se aplică sancţiuni celor care nu-şi respectă angajamentele.
"Deja am transmis notificare către Arad - Oradea, unde constructorul stă de doi ani, de când a câştigat licitaţia, şi nu a făcut absolut nimic. Acelaşi lucru s-a întâmplat pe Bucureşti - Moara Vlăsiei, unde constructorii au părăsit şantierul", a completat Boagiu.
Ministrul a vorbit şi de faptul că nu va tolera intervenţii ale constructorilor care cer suplimentări de fonduri, dar a amintit şi că în momentul de faţă se derulează o campanie de restructurare la nivelul CNADNR.
"Nu ne putem permite să ţinem lucrări începute şi nefinalizate cum nu sunt de acord nici să intre cineva în biroul meu şi să îmi impună sume suplimentare ca să continue un contract, cum nu sunt de acord nici să pălătim bani, să-i aruncăm pe geam, mai ales că avem acum şi nişte standarde de cost la care putem face referire în orice moment. Ce cred cu tărie este că e nevoie şi de o întărire a ceea ce înseamnă funcţionar public la nivelul companiilor din subordine şi mai ales la nivelul CNADNR. Şi acolo curăţenia de primăvară a început, este plin proces de restructurare, au fost deja angajaţi primii 30 de drumari tineri, urmează să semnăm protocol cu toate facultăţile şi universităţile de construcţii din ţară, astfel încât resursa umană calificată şi necesară în domeniu să existe", a conchis Anca Boagiu.
Finalizarea tronsonului de autostradă Cernavodă - Medgidia va costa între 500 şi 700 milioane lei, fără TVA (120-170 milioane euro), potrivit anunţului de intenţie lansat de CNADNR pentru o nouă licitaţie, după ce a reziliat contractul acordat constructorului francez Colas.
Contractul, cu o valabiliate de un an, vizează proiectarea şi construcţia a aproape 20 de kilometri de autostradă, la care se adaugă doi ani de garanţie a lucrării. Data prevăzută pentru începerea procedurilor de adjudecare a fost stabilită la 30 mai.
Finanţarea va fi asigurată de la Banca Europeană de Investiţii, din fonduri comunitare nerambursabile şi de la bugetul de stat.