Lucrările la autostrada Bucureşti-Constanţa vor înregistra o întârziere pe un anumit tronson, deoarece Ministerul Transporturilor a decis să ia "taurul de coarne", să rezilieze contractul de execuţie şi să nu mai negocieze la nesfârşit cu un constructor care nu îşi face treaba, afirmă premierul Boc.
El a arătat, la emisiunea "După 20 de ani" de la ProTV, că în această vară va fi dat în exploatare un tronson important din autostradă, din partea de la Cernavodă-Constanţa, dar că au apărut unele complicaţii cu un constructor şi că aşteaptă rezultatul în acest caz.
"Se pare că Ministerul Transporturilor a luat taurul de coarne - şi pentru asta eu îi felicit, că nu mai stau în această lâncezeală, să negocieze la nesfârşit cu un constructor care nu îşi face treaba şi nu intră în termene - să rezilieze contractul. Şi atunci, probabil, că va fi o întârziere pe un anumit tronson din această autostradă", a spus Boc.
Premierul a precizat că, după finalizarea negocierilor, Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii (MTI) va indica exact traseul circulabil şi a amintit că există şi varianta căii ferate, susţinând că distanţa între Bucureşti şi Constanţa va fi parcursă cu trenul în două ore şi treizeci de minute.
În urmă cu o lună, ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, a declarat că firma franceză Colas, care construieşte tronsonul de autostradă Cernavodă-Medgidia, a solicitat suplimentarea valorii contractului cu opt milioane de euro, întrucât a schimbat traseul.
Boagiu a precizat totodată că Autostrada Soarelui va fi dată în exploatare în acest an, cu rute ocolitoare, şi va fi recepţionată în totalitate anul viitor.
Ministrul a declarat recent, pentru Ştirile ProTV, că instituţia ar putea rezilia acordul cu compania franceză, care a câştigat contractul de 224 milioane euro pentru construcţia tronsonului de autostradă Cernavodă-Medgidia, întrucât aceasta "refuză să lucreze".
Ea a declarat în mai multe rânduri de la începutul acestui an că autostrada va fi deschisă circulaţiei în această vară, chiar dacă lucrările nu vor fi încheiate în totalitate. Tronsonul are 20 de kilometri, iar contractul a fost câştigat de Colas în noiembrie 2008.
Ca reacţie la anunţul ministrului privind rezilierea contractului, reprezentanţii Colas au declarat, citaţi de ZF, că lucrările nu pot fi continuate din cauză că beneficiarul autostrăzii, Compania Naţională pentru Autostrăzi şi Drumuri Naţionale Din Romånia (CNADNR), nu i-a pus la dispoziţie toate terenurile necesare pentru continuarea construcţiei, dar şi faptul că respectiva instituţie nu a oferit un răspuns cu privire la propunerile tehnice şi financiare ale francezilor.