Distribution Magi
Distribution Magi
Distribution Magi
 
luni, 4 apr 2011 - Anul XVI, nr. 78 (4676)
ANUNŢURI ONLINE:
Acum: 0°C.
La noapte: °C. Meteo
Anunţuri OnlineMonitorulTVAlbum Foto
HoroscopRedacţiaPublicitate
Curs valutar euroEUR:Tendinta4,9766 lei
Curs valutar dolar americanUSD:Tendinta4,7317 lei
Newsletter Monitorul de Suceava RSS Monitorul de Suceava Monitorul de Suceava pe YouTube Monitorul de Suceava pe Twitter Monitorul de Suceava pe Facebook
Printeaza articolulPrintează articolul |  Trimite prin e-mailTrimite e-mail |   ø imagini |   ø fişiere video

MRCR a denunţat la DNA o fraudă de un milion de euro prin bonuri valorice Euroticket

Luni, 4 Aprilie 2011 (14:27:44)

Asociaţia Marilor Reţele Comerciale din România a reclamat Direcţiei Naţionale Anticorupţie (DNA) faptul că emitentul de tichete valorice Euroticket a produs o pagubă de peste 1 milion de euro marilor reţele comerciale, altor companii şi persoane fizice care au utilizat tichetele emise de companie.

"Dorim să vă semnalăm potenţiala activitate infracţională a SC Euroticket Company SRL, cu sediul în Bucureşti, strada Maior Băcilă 9, (...), înregistrată la Registrul Comerţului cu nr. J40/21040/2005, având CUI 18216466, reprezentată legal de domnul Miclăuş Traian, în calitate de administrator. După cum vom relata în continuare, prin modul subversiv de desfăşurare şi prin prejudiciile materiale grave cauzate unui număr important dintre membrii AMRCR, acţiunile Euroticket prezintă caracter infracţional, asupra căruia dorim implicarea neîntârziată a Direcţiei Naţionale Anticorupţie", se arată în denunţul înaintat DNA.

"Toate cererile formulate de reprezentanţii legali ai Asociaţiei Marilor Reţele Comerciale din România au fost înregistrate, urmând a fi soluţionate conform reglementărilor legale în vigoare", se arată într-un răspuns al DNA, la solicitatea agenţiei MEDIAFAX.

Asociaţia Marilor Reţele Comerciale din România (MRCR) explică în denunţul făcut la DNA că Euroticket a fost până în luna decembrie 2010 o companie specializată si autorizată de Ministerul Economiei şi Finanţelor pentru emiterea de tichete de masă în condiţiile Legii 142/2008.

"Conform legii şi în baza prevederilor Contractului standard de Afiliere pe care această societate îl utiliza în relaţiile comerciale cu membrii AMRCR, circuitul tichetelor de masă emise de Euroticket era următorul: Euroticket emitea lunar tichete de masă către angajatori, în baza contractelor încheiate cu aceştia din urmă, contra unui comision de emitere; angajatorii distribuiau lunar tichetele primite de la Euroticket către salariaţii lor, corespunzător numărului de zile lucrătoare din luna pentru care se făcea distribuirea, iar salariaţii puteau utiliza, în cursul perioadei de valabilitate, tichetele primite de la angajatori pentru efectuarea de cumpărături; conform clauzelor din Contractele de Afiliere încheiate cu Euroticket, retailerii acceptau, ca mijloc de plată, la punctele lor de vânzare, diversele tipuri de tichete emise de Euroticket, în considerarea obligaţiei acesteia din urmă de a deconta, pe baza borderourilor transmise de retaileri, contravaloarea acestor tichete cu reţinerea de către Euroticket a comisionului de decontare prevăzut în contractele de Afiliere", spune asociaţia.

Potrivit Contractelor de Afiliere, Euroticket aplica un comision aferent serviciilor de decontare cuprins între 1% şi maxim 8%.

Majoritatea membrilor AMRCR au avut în cursul anului 2010 contracte în derulare cu Euroticket, în baza cărora relaţiile comerciale s-au desfăşurat "aparent normal".

"Primele probleme semnificative în derularea acestor relaţii comerciale au apărut la începutul lunii ianuarie 2011, când o parte din membrii AMRCR au constatat că Euroticket a început să deconteze subit valoarea tichetelor de masă la o valoare a comisionului de decontare semnificativ mărită, respectiv 40% faţă de valoarea contractuală, fără ca modificarea comisionului să fi fost agreată de către părţi. Surprinşi de această situaţie, retailerii au încercat, inclusiv prin intermediul AMRCR, contactarea reprezentanţilor Euroticket pentru a cere explicaţii, însă niciun reprezentant al Euroticket nu a fost de găsit", notează MRCR.

Pe baza informaţiilor apărute în mass-media, spune MRCR, aceasta "a înţeles că noua «strategie» comercială a Euroticket a fost adoptată pe fondul unei tranzacţii în care Euroticket a fost implicată, intervenite în pragul sărbătorilor sfârşitului de an 2010".

Compania Edenred România (fosta Accor Services) - care deţine 40% din piaţa ticketelor de masă din România - a dat publicităţii în prima săptămână din ianuarie 2011 un comunicat prin care a anunţat că în data de 23 decembrie 2010, ar fi cumpărat toate activele Euroticket, respectiv portofoliul de clienţi, mărcile comerciale, echipamente de producţie şi stocul de hârtie, dar că pasivul acestei societăţi rămâne în continuare în sarcina Euroticket.

"Astfel, urmare a acestei tranzacţii şi a încetării emiterii de tichete proprii de către Euroticket, Edenred a anunţat public faptul că «Decontarea contravalorii tichetelor Picknik Ticket, Bonus Ticket, Eurobebe Ticket, Social Ticket şi Turistick Ticket va fi asigurată în continuare de Euroticket Company. Toate tichetele pentru care doriţi rambursarea contravalorii trebuie trimise în continuare către agenţia de rambursare Euroticket»", afirmă MRCR.

Potrivit denunţului, ceea ce însă nu consemna comunicatul Edenred ar fi fost faptul că agenţia de rambursare Euroticket se transformase deja într-o "agenţie fantomă, întrucât retailerii, îndrumaţi să continue procesul de decontare cu Euroticket a tichetelor aflate în circulaţie au constatat că reprezentanţii Euroticket erau de negăsit la sediul «agenţiei de rambursare» şi că, mai mult, din valoare tichetelor trimise la decontare se reţineau comisioane «umflate» de Euroticket peste noapte şi discreţionar, fără ca modificarea comisionului să fi fost agreată de către părţi conform dispoziţiilor contractuale, lipsind retailerii de posibilitatea de a primi lămuriri sau să îşi exprime în timp real dezacordul cu privire la aceste abuzuri".

MRCR mai arată că la nicio săptămână de la încheierea acestei tranzacţii, respectiv în data de 27 decembrie 2010, reprezentanţii Euroticket au înregistrat la Registrul Comerţului o cerere de dizolvare şi lichidare voluntară a societăţii, fără numirea unui lichidator. În susţinerea cererii de dizolvare au fost anexate Hotărârea Adunării Generale a Asociaţilor din Euroticket Company France - societate cu răspundere limitată care îl are ca reprezentant tot pe Traian Miclăuş, din data de 29 noiembrie 2010 (deci anterioară tranzacţiei cu Edenred), Decizia 49 din data de 29 noiembrie 2010 a asociatului unic al Euroticket şi împuternicirea emisă de Euroticket pentru Mocanu Dolores în vederea efectuării demersurilor necesare pentru înregistrarea acestor menţiuni.

Această cerere a fost admisă în data de 29 decembrie 2010, astfel cum rezultă din Rezoluţia nr. 123655 pronunţată în şedinţa din data de 29 decembrie 2010 de către persoana desemnată din cadrul Oficiului Registrului Comerţului de pe lângă Tribunalul Bucureşti. În acest sens, în data de 31 decembrie 2010 a fost eliberat un Certificat de Înregistrare Menţuni, prin care se atesta faptul că înregistrarea acestor modificări a fost înscrisă în Registrul Comerţului.

"Prin acest mod de operare fraudulos, Euroticket (actualmente SC Operativ Logistic SRL) a creat prejudicii însemnate pe piaţă pe două paliere: a creat prejudicii retailerilor prin însuşirea unor sume, reprezentând comisioane de decontare a tichetelor, având o valoare inadmisibil de mare în raport cu valoarea contractuală (40% faţă de 1-8%). Prin această acţiune, din perspectiva procedurii de dizolvare pe care a declanşat-o, reprezentantul Euroticket şi beneficiarul final al lichidării companiei - Traian Miclăuş - a reuşit să diminueze pasivul societăţii astfel încât dizolvarea şi lichidarea să se desfăşoare cât mai repede, iar activul rămas să fie în valoare cât mai mare pentru a şi-l distribui la final împreună cu profitul obţinut din tranzacţia cu Edenred; a creat însemnate prejudicii angajatorilor acestora, care în final nu mai pot utiliza tichetele aflate în circulaţie (deşi au plătit valoarea tichetelor plus comisionul de emitere), întrucât retailerii, pentru a evita şi mai multe pagube de decontare, sunt obligaţi să le refuze la punctele de vânzare", susţine MRCR în denunţ.

În opinia asociaţiei, "Euroticket, intenţionând să dispară subit de pe piaţă prin vânzarea activelor, credem că a plănuit maximizarea profitului pe ambele paliere ale circuitului tichetelor, adică atât la emitere, cât şi la decontare".

"Astfel, de la momentul în care se luase deja decizia dizolvării - 29 noiembrie 2010 - şi până la momentul tranzacţiei cu Edenred - 23 decembrie 2010 - Euroticket a vândut în continuare agajatorilor asemenea tichete, deşi se aştepta ca, ridicând în mod fraudulos comisionul de decontare, retailerii să nu mai accepte ca mijloc de plată tichetele emise de Euroticket. Nu este de neglijat nici faptul că în perioada sfârşitului de an numărul şi implicit valoarea totală a tichetelor distribuite de angajatori şi utilizate de angajaţi cresc semnificativ ca urmare a acordării de tichete cadou în perioada sărbătorilor de iarnă, crescând astfel valoarea de decontat şi, implicit, valoarea finală a comisionului ilegal reţinut de către Euroticket. Astfel, momentul ales de reprezentanţii Euroticket pentru fraudarea angajatorilor care au achiziţionat tichete, a angajaţilor care au beneficiat de asemenea tichete imposibil de utilizat, precum şi a retailerilor care au primit tichete la valoarea nominală şi au fost prejudiciaţi la momentul decontării, a fost unul optim pentru obţinerea de profit maxim în acest mod ilegal", notează MRCR.

Totodată, sursa citată arată în denunţă că, în mod evident, dacă membrii AMRCR ar fi cunoscut adevăratele intenţii ale Euroticket privind "o astfel de modificare unilaterală abuzivă a condiţiilor contractuale ce stabileau comisionul pentru decontare, urmată de dispariţia intempestivă de pe piaţă a acestei societăţi, cu siguranţă nu ar fi procedat la derularea de relaţii comerciale cu o astfel de societate comercială". 

În lipsa unui acord scris din partea Monitorului de Suceava, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi dacă inseraţi vizibil link-ul articolului MRCR a denunţat la DNA o fraudă de un milion de euro prin bonuri valorice Euroticket.
 Vizualizări articol: 604 | 
Notează articolul: 
  • Nota curentă 0.00/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
MRCR a denunţat la DNA o fraudă de un milion de euro prin bonuri valorice Euroticket0.05

Comentarii

Monitorul de Suceava nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.


Timpul de 60 zile în care puteaţi posta comentarii pe marginea acestui articol a expirat.



RE-PAIR
Directia Generala Anticoruptie
Meniul ZILEI în restaurante sucevene

HaiHui prin Bucovina

Ultima oră: local

Alte articole

Alte titluri din Ultima ora

Ştiri video

Gala Top 10 Suceveni

Top Articole

Mersul trenurilor de călători

SONDAJE

Cum considerați că ar trebui aleși primarii și presedinții de Consilii Județene?

Un tur de scrutin
Două tururi de scrutin
Nu știu / Nu mă interesează

Fotografia zilei - fotografie@monitorulsv.ro

Fotografia zilei