Producţia auto mondială ar putea pierde 600.000 de automobile până la sfârşitul acestei luni, din cauza impactului crizei din Japonia asupra fluxurilor comerciale din industria auto, care afectează oferta de materiale, piese şi alte elemente esenţiale, transmite Bloomberg.
Până vineri, circa 320.000 de autovehicule nu au mai fost asamblate din cauza problemelor generate de cutremurul din 11 martie. A doua rundă de efecte urmează să se facă resimţită încă de la începutul lunii aprilie, când multe fabrici din America de Nord şi-ar putea reduce producţia după ce termină stocurile de piese, potrivit IHS Automotive.
"Următorul val de închideri vine când stocul de piese se termină. Rata la care se pierde producţie va creşte puternic odată cu suspendarea activităţii fabricilor nord-americane", a afirmat vicepreşedintele IHS, Michael Robinet.
Toyota Motor, cel mai mare constructor auto din lume, a anunţat că a pierdut producţie de 140.000 de automobile, iar Honda are o deficienţă de 46.000 de maşini şi camioane şi 5.000 de motociclete.
Mazda a fost nevoită să reducă producţia cu 31.000 de autovehicule şi a suspendat comenzile la dealerii din Statele Unite pentru acele modele asamblate la cele două fabrici din Japonia, a căror activitate este afectată de întreruperea livrărilor de piese.
Nissan, General Motors şi alte companii nu au oferit încă detalii despre producţia pierdută în urma dezastrului din 11 martie.
Merck KGaA are probleme cu producţia unui pigment destinat vopselelor auto metalizate, care provenea de la o fabrică din apropierea centralei nucleare Fukushima-Daiichi. În consecinţă, mai multe companii au suspendat comenzile pentru modelele care necesită vopsele bazate pe acest pigment.
General Motors a suspendat activitatea la două fabrici de autoturisme compacte din Europa şi o uzină care produce camionete din Louisiana, afectate de lipsa de piese auto. GM a redirecţionat o parte din stocul de piese către o fabrică din Kansas care produce modelele sedan Chevrolet Malibu şi Buick LaCrosse, deoarece acestea au o marjă mai ridicată de profitabilitate.