România va fi un şantier în acest an şi va câştiga pariul privind dezvoltarea infrastructurii rutiere, a declarat, joi, într-o conferinţă de presă, ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, Anca Boagiu.
"România va fi un şantier anul acesta, pot să vă garantez că este un pariu pe care îl vom câştiga", a afirmat ministrul, la o conferinţă pe tema transporturilor.
Ea a adăugat că în prezent sunt în execuţie 243 kilometri de autostradă, sunt pregătite licitaţii pentru alţi 220 kilometri, acesta fiind "cel mai mare program de construcţii de autostrăzi demarat în România".
Boagiu a arătat că în ultima perioadă au avut loc modificări legislative care au vizat remedierea problemelor legate de proiectele de investiţii, printre care contestarea licitaţiilor, exproprierile sau cele legate de contractare, dar că mai există o problemă foarte greu de combătut, şi anume plecarea personalului specializat de la stat la companii private.
"Avem nevoie de personal calificat, care să se întoarcă în administraţie", a spus ministrul.
Ea a adăugat că în ultima perioadă CNADNR a angajat 30 de tineri ingineri şi vrea să încheie parteneriate cu facultăţile de construcţie din toată ţara.
Referindu-se la problema finanţărilor lucrărilor, Boagiu a afirmat că nu există probleme cu asigurarea fondurilor.
De asemenea, potrivit ministrului, instituţia va lua măsuri pentru a nu mai exista "personaje care să vină şi să facă trafic de influenţă".
Ministrul a adăugat că nu a dorit până în prezent să aibă întâlniri cu reprezentanţi ai companiilor private, iar cu cei care reprezentau grupuri străine a avut întâlniri la care au participat şi ambasadorii respectivelor state.
Boagiu a solicitat acestora să realizeze în România lucrări la aceeaşi calitate ca în ţările de origine.
"Suntem state membre ale Uniunii Europene şi avem obligaţia de a cheltui banii cu celeritate şi onestitate", a arătat ministrul.
Ea a adăugat că va fi intolerantă cu tergiversarea lucrărilor în cazul în care nu există vicii de proiectare.
"Sunt receptivă la problemele pe care le ridicaţi, dar dacă dumneavoastră faceţi un profit, atunci şi statul român trebuie să facă profit prin lucrări de calitate, realizate la preţurile adjudecate", a mai spus Boagiu.
Întrebată după conferinţă despre autostrada Comarnic-Braşov, Boagiu a spus că proiectul este reevaluat în prezent pentru relansarea licitaţiei în concesiune şi se pregătesc noile caiete de sarcini.
Pe de altă parte, tronsonul Piteşti-Sibiu, pentru care nu există finanţare, va fi realizat prin parteneriat de tip public-privat.
Prezent la eveniment, senatorul PSD Sorin Bota, şeful Departamentului Transport şi Infrastructuă al PSD, a declarat că în România se discută în prezent despre aceleaşi proiecte vechi şi nu despre investiţii noi.
"De fiecare dată când avem un nou ministru, avem un nou pariu", a spus Bota.
El a mai spus că experienţa Ancăi Boagiu poate să dea un plus de credibilitate, dar pentru reuşita proiectelor în infrastructură este necesar un pact politic.