CNSLR Frăţia Mureş a sesizat Consulatul României de la Berlin în legătură cu un şofer de TIR care s-a spânzurat în Germania, probabil din cauza epuizării şi a faptului că nu era lăsat să revină, după şapte săptămâni de lucru, la familia sa din Mureş, transmite corespondentul MEDIAFAX.
Secretarul general al CNSLR Frăţia Mureş, Maria Dăndărău, a declarat, marţi, corespondentului MEDIAFAX că a sesizat Consulatul României de la Berlin în legătură cu un şofer de TIR, Sipos Albert, angajat iniţial de firma mureşeană Stacamion, dar care lucra pentru o firmă a grupului austriac Stadler înmatriculată în Cehia - Stacehia.
Bărbatul a fost găsit spânzurat în Wurzburg, între Frankfurt şi Passau, în urmă cu o zi.
Potrivit lui Dăndărău, familia bărbatului nu a primit niciun detaliu legat de eveniment, deşi acesta a fost chemat la lucru de firma Stacamion din Târgu Mureş - al cărei sindicat este afiliat la CNSLR Frăţia -, dar se pare că acesta s-a sinucis din cauza epuizării şi a faptului că nu era lăsat să revină, după şapte săptămâni de lucru, la familia sa.
"Nu ştim dacă a lăsat vreun bilet, vestea au primit-o de la unii colegi cu care lucra acolo. Spuneau că i-a expirat perioada de şapte săptămâni de când era la lucru în străinătate, urmând perioada în care să vină acasă şi nu au vrut să-l lase de la firmă, întrucât foarte mulţi oameni demisionează de acolo şi din 1.000 de salariaţi au mai rămas 400 - 460. Nu l-au lăsat şi el s-a spânzurat. Eu cred că a ajuns la un grad de epuizare. El a fost angajat pe Stacamion, a lucrat pentru Stacamion Târgu Mureş", a spus Dăndărău.
Ea a adăugat că probabil firma respectivă a ales această formă de angajare pentru a evita unele taxe, plătind unele sume ca diurnă, şi nu ca salariu, întrucât pentru diurnă nu se plătesc dări către stat.
Dăndărău a precizat că, în august anul trecut, la firma Stacamion din Mureş s-a declanşat un conflict de muncă, iar în momentul anunţului unei greve de avertisment, mai mult de 75 la sută din salariaţii Stacamion au fost obligaţi să-şi dea demisia, pentru că nu mai erau primiţi altfel la lucru (nu li se dădeau camioane pe care să muncească) şi li s-a cerut să se reangajeze la Stacehia.
"Hârtiile pe care le-au semnat nu erau în limba română, deci habar nu aveau ce înseamnă. Firma Stacamion spune că nu are nicio obligaţie, pentru că nu lucra la ei, cu Stacehia nu reuşim să luăm legătura, aşa că am luat legătura cu reprezentantul pe relaţii de muncă din Ambasada Germaniei, i-am trimis toate detaliile şi aşteptăm să ni se dea detalii, familia fiind disperată. Avea 37 de ani, doi copii şi soţia însăcinată", a spus Dăndărău.
Potrivit sursei citate, circa 400 de angajaţi au fost trecuţi de la Stacamion Mureş la Stacehia, firma mamă recurgând la această manevră pentru că existau şi unele probleme legate de camioane, dar nu este sigur că documentele pe care le-au semnat aceştia reprezintă contracte de muncă.
În prezent, în urma declanşării conflictului de muncă, toţi liderii sindicali de la Stacamion au contractele de muncă suspendate de societate, a spus Dăndărău.
Un reprezentant al firmei Stacamion a precizat, la solicitarea corespondentului MEDIAFAX, că şoferul respectiv nu mai era angajat la Stacamion din 7 octombrie 2010.
"E angajat pe societatea din Cehia, nu noi l-am trimis, totul s-a negociat în Austria, noi nu mai avem nicio legătură", a transmis acesta, printr-o secretară a firmei.