Peste 600 de angajaţi ai Regionalei CFR Cluj riscă să fie disponibilizaţi în lunile următoare, mai mult de jumătate provenind de la sucursala CFR Marfă, transmite corespondentul MEDIAFAX.
Liderul sindicatului "Libertatea" Căi Ferate Cluj, Grigore Mare, a declarat, miercuri, corespondentului MEDIAFAX că, potrivit estimărilor, urmează să fie disponibilizaţi circa 10 la sută din angajaţii Regionalei.
"Din cadrul Regionalei CFR Cluj se preconizează că vor pleca în şomaj peste 600 de angajaţi, din care 380 de la CFR Marfă şi 250 de la CFR Călători şi CFR Infrastructură. Ar fi cam 10 la sută din totalul angajaţilor Regionalei, ţinând cont că instituţia are, în prezent, peste 6.000 de angajaţi. De la CFR Marfă vor fi cam 35 la sută din totalul angajaţilor", a spus Mare.
Acesta a reclamat şi faptul că la nivelul regionalei nu este încheiat contractul colectiv de muncă, cel vechi expirând la 31 ianuarie 2011.
Regionala CFR Cluj deserveşte cinci judeţe din nordul Transilvaniei, şi anume Bistriţa-Năsăud, Bihor, Cluj, Maramureş şi Satu Mare.
Sindicate din sistemul feroviar ameninţă cu greva la începutul lunii martie, iar marţi au declanşat conflictul de interese, deoarece au expirat contractele colective de muncă la toate cele trei companii, susţinând că nu acceptă diminuarea salariilor şi nici negocieri colective.
Preşedintele Federaţiei Mişcare-Comercial (FNFMC), Gheorghe Frăţică, a declarat pentru MEDIAFAX că toţi liderii din teritoriu au decis, marţi, declanşarea conflictului de interese la toate unităţile de cale ferată, urmând să înştiinţeze direcţiile de muncă şi să aştepte concilierea.
"Va urma întreruperea activităţii la CFR la începutul lunii martie, pentru că nu cred că se va rezolva ceva în urma concilierii. Noi ne dorim semnarea contractelor colective de muncă la toate societăţile feroviare şi nu mai putem accepta diminuarea veniturilor sau concedieri colective", a precizat Frăţică.
Liderul Federaţiei Mecanicilor de Locomotivă, Iulian Măntescu, declara, luni, că reprezentanţii FMI au spus că sunt de acord cu restructurarea celor trei companii de cale ferată şi cu privatizarea CFR Marfă, argumentând că Guvernul susţine că nu este altă soluţie.
"În continuare se doreşte o restructurare a celor trei companii de cale ferată, cu care sindicatele nu sunt de acord pentru că în ultimii 20 de ani sistemul feroviar a fost restructurat şi s-a ajuns de la 230.000 de salariaţi la 50.000 de salariaţi. FMI este de acord cu restructurarea propusă de Guvernul României şi cu privatizare CFR Marfă, noi nu suntem de acord nici cu această privatizare, pentru că suntem într-o perioadă de criză şi nu este oportun, nu va aduce nimic nouă pentru că probabil se va vinde pe un preţ foarte mic sau se va face un transfer al activelor şi nu se va vinde afacerea în sine", a spus Măntescu la finalul discuţiilor cu reprezentanţii FMI.
Potrivit lui Măntescu, aproximativ 6.000 de salariaţi de la calea ferată riscă să rămână fără locuri de muncă în martie-aprilie, iar sindicatele iau în calcul toate acţiunile sindicale pe care le au la îndemână.