Distribution Magi
Distribution Magi
Distribution Magi
 
joi, 27 ian 2011 - Anul XVI, nr. 21 (4619)
ANUNŢURI ONLINE:
Acum: 0°C.
La noapte: °C. Meteo
Anunţuri OnlineMonitorulTVAlbum Foto
HoroscopRedacţiaPublicitate
Curs valutar euroEUR:Tendinta4,9759 lei
Curs valutar dolar americanUSD:Tendinta4,7742 lei
Newsletter Monitorul de Suceava RSS Monitorul de Suceava Monitorul de Suceava pe YouTube Monitorul de Suceava pe Twitter Monitorul de Suceava pe Facebook
Printeaza articolulPrintează articolul |  Trimite prin e-mailTrimite e-mail |   ø imagini |   ø fişiere video

Programele şi reclamele TV influenţează obiceiurile alimentare ale persoanelor

Joi, 27 Ianuarie 2011 (15:38:47)

Timpul petrecut în faţa televizorului ridică două probleme de sănătate, prima fiind reprezentată de sedentarismul implicat de această activitate, iar a doua, de alegerea alimentelor în urma sau în timpul vizionării programelor TV, potrivit unui studiu realizat de compania Herbalife.

Potrivit studiului, specia umană este "proiectată" să ducă un stil de viaţă activ. Strămoşii omului petreceau multe ore pe zi căutând mâncare. Un stil de viaţă sedentar se opune acestui comportament "scris" în gene, efectele fiind vizibile asupra sănătăţii omului modern.

Sedentarismul duce la dereglări în procesul de depozitare a grăsimilor şi zahărului din organism, crescând riscul apariţiei bolilor cardiovasculare, a diabetului, a obezităţii, a osteoporozei şi a cancerului de colon.

La nivel mondial, aproximativ două milioane de decese pe an sunt atribuite inactivităţii fizice, determinând Organizaţia Mondială a Sănătăţii să emită o avertizare asupra sedentarismului. Acesta este considerat a fi printre primele zece cauze de deces din lume.

Potrivit studiilor OMS, 60% din populaţia globului duce o viaţă sedentară. Tot OMS a anunţat, recent, că un sfert dintre români sunt obezi, jumătate dintre ei având probleme de greutate mai mici sau mai mari.

Din comoditate, unele persoane preferă să "câştige" timp luând masa în faţa televizorului. De aceea, când vine vorba despre obiceiuri alimentare, nu întotdeauna stomacul este cel care hotărăşte când este momentul mesei, precum şi ce şi cât mănâncă un om. Unul dintre factorii care influenţează oamenii în luarea acestei decizii este reprezentat de reclamele din timpul programelor TV.

"La cinema, limitaţi-vă să savuraţi acţiunea de pe ecran, nu şi tentaţiile de pe rafturile chioşcului de la intrarea în sală. Acasă, încercaţi să plasaţi televizorul astfel încât să aveţi spaţiu să vă întindeţi sau să faceţi câţiva paşi. Dacă lucraţi la calculator, comunicaţi cu colegii personal, nu prin telefon sau e-mail", a recomandat doctorul Luigi Gratton, vicepreşedinte al departamentului Medical Affairs & Education în cadrul Herbalife Ltd.

Reclamele TV la produse alimentare îndeamnă la un consum mai mare de alimente comparativ cu necesarul zilnic de calorii.

"Dacă ne-am propune să ne asigurăm necesarul zilnic de 2.000 de calorii exclusiv din alimentele prezente în reclamele TV, am consuma de 25 de ori mai mult zahăr şi de 20 de ori mai multe grăsimi decât raţia zilnică recomandată. Alimentele din reclamele TV sunt atât de supraîncărcate în grăsimi şi zahăr încât, alegând un singur aliment din această categorie, am consuma de peste trei ori mai mult zahăr şi de două ori mai multe grăsimi decât prevede raţia zilnică" se arată în studiu.

În urma unei analize nutriţionale a alimentelor recomandate de reclamele difuzate în 84 de ore de programe TV din prime time şi 12 ore de programe de sâmbătă dimineaţa, cercetătorii au ajuns la concluzia că, pe lângă excesul de zahăr, grăsimi, sare şi colesterol, aceste alimente sunt extrem de sărace în calciu, potasiu, vitamina A, vitamina D şi fibre.

"În medie, vizionăm şase reclame la alimente pe oră, dar acest lucru nu înseamnă că trebuie să mâncăm tot ce vedem. Cu prima ocazie când vedeţi o reclamă TV la un aliment, nu vă îndreptaţi spre frigider, ci luaţi o gumă de mestecat, spălaţi-vă pe dinţi sau faceţi câteva mişcări ca să vă dezmorţiţi. Veţi vedea că veţi fi mult mai în formă şi este foarte posibil să hotărâţi să plecaţi din faţa televizorului", a mai spus Gratton.

Gratton este absolvent al Universităţii California, având diplomă de studii ştiinţifice şi masterat în sănătate publică. În acelaşi timp, Gratton este responsabil cu nutriţia şi alimentaţia echipei de fotbal L.A. Galaxy, la care joacă şi David Beckham.  

În lipsa unui acord scris din partea Monitorului de Suceava, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi dacă inseraţi vizibil link-ul articolului Programele şi reclamele TV influenţează obiceiurile alimentare ale persoanelor.
 Vizualizări articol: 546 | 
Notează articolul: 
  • Nota curentă 0.00/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Programele şi reclamele TV influenţează obiceiurile alimentare ale persoanelor0.05

Comentarii

Monitorul de Suceava nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.


Timpul de 60 zile în care puteaţi posta comentarii pe marginea acestui articol a expirat.



RE-PAIR
Directia Generala Anticoruptie
Meniul ZILEI în restaurante sucevene

HaiHui prin Bucovina

Ultima oră: local

Alte articole

Alte titluri din Ultima ora

Ştiri video

Gala Top 10 Suceveni

Top Articole

Mersul trenurilor de călători

SONDAJE

Cum considerați că ar trebui aleși primarii și presedinții de Consilii Județene?

Un tur de scrutin
Două tururi de scrutin
Nu știu / Nu mă interesează

Fotografia zilei - fotografie@monitorulsv.ro

Fotografia zilei