Peste 20 de asociaţii profesionale au semnat un protocol de colaborare cu Ministerul Educaţiei pentru elaborarea metodologiilor de aplicare a Legii educaţiei, iar alte cinci şi-au exprimat intenţia de a adera la protocol, a declarat, joi, ministrul Educaţiei, Daniel Funeriu.
"Obiectul protocolului este colaborarea dintre Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului şi asociaţiile profesionale din educaţie în calitate de parteneri cu drepturi şi responsabilităţi specifice în vederea ameliorării calităţii educaţiei din România prin elaborarea şi punerea în practică a metodologiilor de aplicare a Legii nr. 1/2011 - Legea Educaţiei Naţionale şi a demersului de modernizare curiculară", a spus ministrul Educaţiei.
El a precizat că a iniţiat şi semnat acest protocol, apreciind că asociaţiile profesionale sunt "principalele rezervoare de competenţă" din învăţământul românesc actual.
Potrivit ministrului numai împreună cu cei mai competenţi reprezentanţi ai cadrelor didactice MECTS va reuşi să modernizeze educaţia din România.
"Vremurile în care Ministerul Educaţiei vorbea despre reformă la televizor şi o trimitea pe fax către şcolile României s-a încheia. Astăzi cadrele didactice sunt principalii vectori ai modernizării educaţiei şi de aceea Ministerul îi implică în punerea în practică a tuturor măsurilor de modernizare a sistemului prevăzute de Legea educaţiei naţionale", a mai spus ministrul.
El a mulţumit asociaţiilor profesionale care au decis să sprijine punerea în practică a măsurilor din legea educaţiei naţionale, subliniind că foarte multe cadre didactice fac acelaşi lucru la nivelul inspectoratelor şcolare.
Ministrul a ţinut să precizezecă lista rămâne deschisă pentru toate asociaţiile profesionale care decid să se alăture semnatarilor protocolului.