CFR Marfă a încheiat anul 2010 cu pierderi de 354,2 milioane de lei, în creştere cu 3,5% faţă de 2009, în condiţiile în care a transportat un volum de marfă mai mare cu 4,1%, potrivit datelor preliminate ale operatorului, remise agenţiei MEDIAFAX.
Astfel, în 2009 CFR Marfă a înregistrat o pierdere de 341,95 milioane de lei şi a transportat 29,5 milioane de tone de marfă, iar în 2010 a transportat 30,7 milioane tone.
"Faţă de anul 2009, activitatea clienţilor din industria metalurgică a crescut în 2010, ceea ce a determinat creşterea cu 39% a volumului de mărfuri transportate din grupa metale comune şi articole din metale comune. De asemenea, se constată aprecierea cu 56%, faţă de anul 2009, a volumului de îngrăşăminte chimice transportate, după ce principalii clienţi care furnizează marfă la transport pe calea ferată şi-au crescut producţia faţă de anul trecut", se arată într-un răspuns al CFR Marfă la o solicitare MEDIAFAX.
Totodată, anul trecut şi clienţii din industria de prelucrare a lemnului şi-au extins activitatea, ceea ce a dus la majorarea cu 37,5% a volumului de mărfuri pe acest segment.
Cea mai mare pondere o are cărbunele (63,26% din totalul cantităţii transportate), urmat la mare distanţă de metalele comune şi articolele din metale comune (5,9%), produsele petroliere (5,7%) şi îngrăşăminte (5,4%).
Pentru acest an, CFR Marfă estimează că va transporta acelaşi volum de marfă.
"Această presupunere se bazează pe estimările Comisiei Naţionale de Prognoză în ceea ce priveşte evoluţia producţiei din principalele ramuri industriale care furnizeaza marfă la transport pe calea ferată, din agricultură şi evoluţia balanţei comerciale a României", arată sursa citată.
Cifra de afaceri a companiei a scăzut anul trecut cu 6,2%, de la 1,06 miliarde lei în 2009 la 993,61 milioane lei. Estimarea pentru acest an arată un rulaj în uşoară creştere, la 1 miliard de lei.
CFR Marfă avea la finele anului trecut datorii la bugetul de stat de 352,63 milioane lei.
Operatorul mai precizează că, deşi atât anul 2009, cât şi 2010 au fost "ani grei" pentru clienţii companiei, niciunul dintre aceştia nu a renunţat la contractele deja încheiate.