Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) estimează că va încasa în acest an 755,24 milioane de lei din vânzarea rovinietei, după ce în primele 11 luni ale anului trecut a obţinut venituri de 669,73 milioane lei.
În 2009, compania a avut încasări din vânzarea rovinietei de 635 milioane de lei.
În acelaşi timp, anul trecut cifra de afaceri preliminată a CNADNR a fost de 840,13 milioane lei, în creştere cu 11,6% faţă de 2009, când rulajul a fost de 752,46 milioane lei.
"Creşterea cifrei de afaceri în 2010 faţă de anul 2009 se datorează implementării sistemului informatic de emitere, gestiune, monitorizare şi control al rovinietei începând cu 1 octombrie", se menţionează într-un răspuns al CNADNR la solicitarea MEDIAFAX.
Pentru acest an, Compania de Drumuri estimează atingerea unei cifre de afaceri de 946,11 milioane lei.
Totodată, CNADNR preconizează că în 2010 a trecut pe profit, cu un câştig de 624.270 lei, după ce în 2009 a avut pierderi de 528,19 milioane lei, însă menţionează că balanţa contabilă nu a fost definitivată.
În ceea ce priveşte numărul de kilometri de autostradă care vor fi deschişi circulaţiei până la finele anului, CNADNR estimează că şoferii vor mai circula pe încă 117 kilometri, respectiv Cernavodă-Medgidia (19,25 km), Medgidia-Constanţa (31,5 km), Arad-Timişoara (32,25 km) şi centurile la nivel de autostradă Constanţa (22 km) şi Arad (12,25 km).
La capitolul kilometri de drumuri naţionale modernizaţi, compania stă ceva mai bine, şi anume 238,6 kilometri vor putea fi utilizaţi până la sfârşitul anului. Lucrările sunt finanţate fie de la BEI, respectiv DN 66 (de la Petroşani la Simeria), DN 19 (între Oradea şi Satu Mare), fie de la bugetul de stat (DN 2D şi un pasaj pe DN 19), sau cu finanţare europeană, prin ISPA (DN 6 pe o porţiune de 16 kilometri în apropierea Drobetei Turnu Severin).
Anul trecut, CNADNR a depus la Comisia Europeană cinci proiecte, cu o valoare totală de 686,47 milioane euro, care vor fi asiguraţi atât din fonduri europene, cât şi de la bugetul de stat.
Proiectele includ Autostrada Lugoj-Deva (valoare totală de 375,7 milioane euro), Autostrada Timişoara-Lugoj (230,59 milioane euro), modernizarea infrastructurii pentru creşterrea siguranţei pe DN 1 (41,11 milioane euro), construcţia şoselelor de centură Carei din judeţul Satu Mare (23,85 milioane euro) şi Săcuieni din judeţul Bihor (15,21 milioane euro).
"CNADNR, în caliate de beneficiar al Programului Operaţional Sectorial Transporturi 2007-2013, a depus până în prezent la Autoritatea de management POS-T a MTI un număr de 19 proiecte de construcţie şi reabilitare a infrastructurii rutiere. valoarea totală a proiectele supuse spre aprobare este de 2,02 miliarde euro", se arată în răspunsul companiei.