Cei trei mari producători de tutun din România au majorat preţul ţigărilor, în această săptămână, cu 0,3 lei pe pachet, şi spun că decizia este urmarea creşterilor de costuri din ultima perioadă.
"Sunt foarte multe motive pentru care s-au scumpit ţigările, dar printre ele nu se numără, de această dată, majorarea accizei. Noi am operat majorările de preţ începând de azi (n.r. - miercuri)", a declarat agenţiei MEDIAFAX Gilda Lazăr, corporate affairs manager la JTI.
Şi ceilalţi doi mari producători de ţigări, Philip Morris şi British American Tobacco, au ridicat preţurile cu 0,3 lei pe pachet.
"Principalul motiv al majorării preţului este creşterea costurilor. Vindem mai puţin şi ne costă mai mult. Şi preţul tutunului a crescut faţă de anul trecut", a spus Lazăr.
Pentru Philip Morris noile preţuri vor intra în vigoare începând cu data de 26 ianuarie.
"Nu comentăm asupra deciziilor de preţ, dar trebuie avut în vedere că în prezent circa 80% din preţul ţigaretelor în România (adică echivalentul a 16 ţigarete dintr-un pachet de 20) este reprezentat de valoarea combinată a accizei la tutun şi a TVA-ului, ceea ce face ca orice produs de contrabandă consumat în ţara în detrimentul unuia cu taxele plătite să afecteze serios veniturile statului", a spus Andrei Vasilescu, director Corporate Affairs la Philip Morris.
Gilda Lazăr declara la începutul lunii decembrie că ţigările nu se vor scumpi la 1 ianuarie şi că următoarea majorare de preţuri, ca urmare a creşterii accizei, va fi de 0,2-0,6 lei pe pachet şi va avea loc în luna iulie.
Potrivit unui studiu, contrabanda cu ţigări a ajuns în luna septembrie la 24,4% din totalul pieţei, după ce în lunile iunie şi iulie scăzuse la 21,3%. Producătorii de ţigarete au explicat creşterea ponderii contrabandei prin majorările de preţ la ţigarete, determinate de creşterea accizei.