Distribution Magi
Distribution Magi
Distribution Magi
 
marţi, 11 ian 2011 - Anul XVI, nr. 7 (4605)
ANUNŢURI ONLINE:
Acum: 0°C.
La noapte: °C. Meteo
Anunţuri OnlineMonitorulTVAlbum Foto
HoroscopRedacţiaPublicitate
Curs valutar euroEUR:Tendinta4,9766 lei
Curs valutar dolar americanUSD:Tendinta4,7317 lei
Newsletter Monitorul de Suceava RSS Monitorul de Suceava Monitorul de Suceava pe YouTube Monitorul de Suceava pe Twitter Monitorul de Suceava pe Facebook
Printeaza articolulPrintează articolul |  Trimite prin e-mailTrimite e-mail |   ø imagini |   ø fişiere video

Cauza prăbuşirii unui avion MiG 21 Lancer lângă Câmpia Turzii ar fi o eroare umană

Marţi, 11 Ianuarie 2011 (15:15:39)

Cauza prăbuşirii, în 1 noiembrie 2010, a unui avion MiG 21 Lancer, în apropiere de Câmpia Turzii, accident în urma căruia cei doi piloţi au murit, ar fi o eroare umană, relevă raportul comisiei de investigaţie tehnică, acesta indicând că ultima manevră nu a fost executată la altitudinea prevăzută.

Locotenent-colonelul Liviu Lascu, procuror militar la Parchetul Militar Cluj, a declarat, marţi, corespondentului MEDIAFAX, că raportul comisiei din cadrul MapN de investigaţie tehnică a accidentului aviatic de lângă Câmpia Turzii a fost finalizat la sfârşitul săptămânii trecute.

Conform acestuia, ultima activitate de zbor a avionului MiG 21 Lancer care s-a prăbuşit lângă Câmpia Turzii - adică urcarea la verticală, răsturnarea şi revenirea - s-a făcut la o altitudine mai joasă decât prevăd manualele de zbor.

"Comisia spune că această manevră s-a făcut mai jos, cel mai probabil din cauză că piloţii nu au văzut corect indicaţia de altitudine la bordul avionului. Acest lucru poate fi cauzat de o orbire temporară din cauza soarelui. Aceasta este concluzia din punct de vedere tehnic. Conform acestei concluzii, cauza accidentului ar fi eroarea umană", a spus Lascu.

El a adăugat că, potrivit manualelor de zbor ale piloţilor, înălţimea minimă de la care trebuia executată această manevră este 1.400 de metri, iar viteza de 450 kilometri la oră.

MiG-ul prăbuşit avea o viteză de 480 de kilometri la oră şi a început manevra la 1.200 de metri înălţime.

"Din cauza efectuării în acest fel a manevrei, au apărut trepidaţiile, aparatul nemaiputând fi redresat", a spus el.

Procurorul Lascu a precizat că ancheta Parchetului Militar va continua, aceasta vizând şi alte aspecte decât concluzia raportului tehnic, urmând să se verifice dacă piloţii aveau pregătirea necesară, orele de zbor necesare efectuate şi instructajul de protecţie a muncii.

Un avion MiG 21 LanceR s-a prăbuşit, în 1 noiembrie 2010, în apropiere de Câmpia Turzii, cei doi militari aflaţi la bord, căpitan-comandorul Laurenţiu-Nicolae Chiriţă şi căpitan-comandorul Sorin-Traian Avram, pierzându-şi viaţa. Cei doi piloţi aveau o experienţă de circa 1.000 de ore de zbor.

MApN preciza că, din ordinul ministrului, a fost numită o comisie de investigaţie tehnică pentru cercetarea împrejurărilor producerii acestei catastrofe aviatice.

Potrivit procedurilor, a fost sesizat Parchetul Militar şi au fost sistate zborurile de instrucţie cu acest tip de aeronavă, până la finalizarea anchetei de specialitate.

Datele procurorilor militari care anchetează accidentul aviatic, după ce au verificat datele de la turnul de control al Aerodromulului Flotilei 71 Aeriene Câmpia-Turzii, relevau faptul că zborul avionului a durat opt minute.

Procurorul militar Liviu Lascu de la Parchetul Militar Cluj declara că, în ziua respectivă, condiţiile meteorologice au fost foarte bune în zona aerodromului, cerul fiind senin.

Acesta preciza că avionul s-a aflat aproape tot timpul în raza de vizibilitate a turnului de control, fiind pierdut la un moment dat din vedere din cauza soarelui şi reperat doar când a venit pe traiectoria descendentă şi s-a izbit de sol.

Cauzele producerii accidentului aviatic au fost investigate atât de o comisie tehnică a Ministerului Apărării Naţionale, cât şi de Parchetul Militar Cluj. 

În lipsa unui acord scris din partea Monitorului de Suceava, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi dacă inseraţi vizibil link-ul articolului Cauza prăbuşirii unui avion MiG 21 Lancer lângă Câmpia Turzii ar fi o eroare umană.
 Vizualizări articol: 1095 | 
Notează articolul: 
  • Nota curentă 1.00/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
 | Nota curentă: 1.0 din 1 vot
Cauza prăbuşirii unui avion MiG 21 Lancer lângă Câmpia Turzii ar fi o eroare umană1.051

Comentarii

Monitorul de Suceava nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.


1.   Sus mai sus trimis de
(11 ian 2011, 18:56:36
deci domnule procurator!!!! avioanele sunt super noi ..pot zbura fara probleme mai departe...oare daca le-ai pilota mataluta pe toate pina se prabusesc!!!! NU AI MAI DA ASEMENEA VERDICTE!!!

Timpul de 60 zile în care puteaţi posta comentarii pe marginea acestui articol a expirat.



RE-PAIR
Directia Generala Anticoruptie
Meniul ZILEI în restaurante sucevene

HaiHui prin Bucovina

Ultima oră: local

Alte articole

Alte titluri din Ultima ora

Ştiri video

Gala Top 10 Suceveni

Top Articole

Mersul trenurilor de călători

SONDAJE

Cum considerați că ar trebui aleși primarii și presedinții de Consilii Județene?

Un tur de scrutin
Două tururi de scrutin
Nu știu / Nu mă interesează

Fotografia zilei - fotografie@monitorulsv.ro

Fotografia zilei