Ministrul Sănătăţii, Cseke Attila, a anunţat că, începând din 1 aprilie, vor intra în vigoare standarde de cost obligatorii pentru serviciile publice de ambulanţă, în scopul de a preveni fraudarea şi risipirea fondurilor pe care ministerul le alocă acestor servicii, transmite corespondentul MEDIAFAX
"De la 1 aprilie, pentru prevenirea şi reducerea fraudelor, vom introduce standarde de cost pentru serviciile publice de ambulanţă din întreaga ţară. Vom împărţi judeţele ţării în patru-cinci categorii, în funcţie de suprafaţă, de numărul de locuitori, de relief, de numărul de apeluri la 112 înregistrate până acum, şi fiecare judeţ dintr-o categorie va fi finanţat la aceeaşi sau la aproximativ aceeaşi valoare", a declarat, vineri, într-o conferinţă de presă la Oradea, ministrul Sănătăţii, Cseke Attila.
Ministrul a afirmat că decizia instituirii standardelor de cost pentru serviciile publice de ambulanţă a fost luată după ce, în cursul anului trecut, controalele efectuate la serviciile judeţene de profil din Tulcea şi Sălaj au relevat nereguli grave.
"Anul trecut, am constatat că Tulcea avea alocate 200 de miliarde de lei vechi (20 de milioane de lei - n.r.), în timp ce Prahova, un judeţ de trei ori mai mare, avea 190 miliarde. Înţeleg, fireşte, că în Tulcea este şi Delta, dar după control cheltuielile au coborât la jumătate şi acolo, şi la Sălaj", a spus Cseke Attila.
Controalele făcute în 2010 la serviciile de ambulanţă din judeţele Tulcea şi Sălaj au relevat existenţa unor curse fictive ale maşinilor şi ale şalupelor de intervenţie.