Automobile Dacia intenţionează să pătrundă pe cât mai multe pieţe internaţionale, cu excepţia SUA, având în vedere că vânzările din Europa de Vest nu vor rămâne pentru foarte mult timp la fel de puternice, a declarat vicepreşedintele Dacia, Constantin Stroe.
"În lumea auto eşti iresponsabil dacă crezi, aşa, că vei trăi într-o fericire continuă. Scopul nostru este întreg globul pământesc, mai puţi Statele Unite, din motive strategice. N-avem ce căuta acolo (...) Deci, scopul nostru este întregul glob cu câteva excepţii gerografice, cum ar fi prin Orientul Mijlociu", a răspuns Stroe întrebat dacă piaţa vest-europeană va continua să fie principala ţintă de vânzări pentru următorii ani.
Stroe crede că nici Australia nu ar putea fi o destinaţie de export, din cauze logistice, întrucât transportul este prea scump.
Potrivit lui Stroe, cu Sandero şi Duster brandul Dacia a arătat ca depăşeşte sfera Logan şi că reprezintă o soluţie raţională, similară IKEA.
Oficialul a reiterat că Dacia va scoate în fiecare an câte unu-două modele noi.
Vicepreşedintele Dacia a mai arătat că producătorul a avut o până în prezent trei strategii de marketing, în funcţie de piaţa căreia i s-a adresat.
În Romania Dacia a punctat că este marca naţională, de tradiţie, dar bine bazată pe Renault.
În ţările emergente din nordul Africii sau din CSI, Dacia a avut o abordare mai conformistă, generală, mai aproape de cea a unor marci ca Opel sau Ford.
Stroe a arătat că pe piaţa "saturată" din Europa de Vest, Dacia a ales o abordare oarecum revoluţionară, de genul "sfidează obişnuinţele, îndrăzneşte" dublată de "fără rabat la calitate".
Automobile Dacia a produs în primele zece luni ale anului 283.034 de automobile, dintre care aproximativ 250.000 de unităţi au fost livrate la export, cu 23% mai mult faţă de anul trecut. Principalele pieţe de export aconstructorului de la Mioveni sunt Franţa, Germania şi Italia.