Serviciul de call center de la Asociaţia Telefonul Copilului va fi prelungit cu patru ore, până la ora 24.00, începând din 2011, măsura fiind necesară din cauza numărului tot mare de apeluri primite în fiecare zi, a declarat, marţi, la lansarea unui proiect european, directorul Cătălina Florea.
Cătălina Florea a precizat că numărul cazurilor raportate a crescut cu 170 la sută în perioada 2009 - 2010 faţă de 2008. În acest context, linia telefonică europeană de asistenţă pentru copii şi părinţi - 116.111 - va fi accesibilă în fiecare zi a săptămânii, între orele 8.00 şi 24.00.
Directorul Asociaţiei Telefonul Copilului a precizat că numărul apelurilor prin care le sunt prezentate cazuri de sărăcie a crescut dramatic, de la 23 înregistrate în anul 2008, la 8.193 de cazuri semnalate în anii 2009 şi 2010.
Asociţia asigură servicii de informare şi consiliere cu privire la drepturile copilului, consiliere juridică pentru cazuri concrete, îndrumare către persoane de contact la nivelul instituţiilor abilitate, facilitarea intervenţiei dar şi monitorizarea cazurilor.
De la deschiderea Telefonului Copilului, în 2001, au fost înregistrate 1.529.165 de apeluri, iar în aproape 30.000 de cazuri a fost nevoie de intervenţie imediată.