Administraţiile şi instituţiile publice au un termen de maximum 18 luni pentru a se înregistra în Sistemul Naţional de Plată a Taxelor şi Impozitelor "ghiseul.ro", dar cele mai importante administraţii publice vor fi înregistrate de la 1 ianuarie, conform unei hotărâri adoptate, miercuri, de Guvern.
"Este un element extrem de important în modernizarea sistemului de plată a impozitelor şi taxelor din România. Practic, orice cetăţean din România va putea în viitor, de acasă, de pe calculator, să-şi plătească impozitele şi taxele. Cetăţenii vor avea această posibilitate să nu meargă la ghişee să piardă timpul, ci prin utilizarea cardului să-şi poată plăti on-line toate taxele şi impozitele pe care le au, să le poată vizualiza oriunde ar avea o taxă sau un impozit de plătit în România şi să decidă pe care din acestea le achită, în ce ordine, fără a mai fi nevoiţi să se deplaseze la ghişeele primăriilor", a declarat, după, şedinţa de miercuri a Guvernului, premierul Emil Boc.
Ministrul Comunicaţiior, Valerian Vreme, a precizat la rândul său că sistemul a fost implementat fără niciun cost de la buget, cu ajutorul Asociaţiei de Plăţi Electronice din România, iar în termen de 18 luni va trebui finalizat, conform calendarului stabilit în hotărârea de guvern.
Potrivit ministrului, încă că la 1 ianuarie vor fi incluse în sistem cele mai importante autorităţi publice.
Conform acordului încheiat de minister cu Asociaţia de Plăţi Electronice, în primele şapte luni după adoptarea hotărârii vor fi incluse în sistem municipiile reşedinţă de judeţ şi toate oraşele şi municipiile cu populaţie de peste 100.000 locuitori.
În etapa a doua a proiectului, respectiv în termen de şase luni de la incheierea primei etape, vor fi incluse municipiile şi orasele cu populaţie de până la 100.000 locuitori, iar în ultima etapă a proiectului, respectiv în termen de 6şase luni de la încheierea celei de-a doua etape, vor fi incluse în sistem comunele şi instituţii care nu au fost vizate de primele două etape, dar care se ocupă de colectarea taxelor şi impozitelor.
Estimarea ministerului este că implementarea unui sistem electronic complet funcţional de încasare a taxelor şi impozitelor poate aduce o reducere a costurilor necesare acestei operaţiuni de peste 40%, precum şi o crestere a procentului de încasare cu aproximativ 10% în primul an de funcţionare.