Numărul turiştilor britanici în România ar putea creşte cu 10% anul viitor, de la 120.000 de persoane, după ce brandul va fi lansat şi promovat în Marea Britanie, a declarat Sorin Munteanu, consilierul ministrului Turismului, Elena Udrea, şi şeful delegaţiei MDRT la târgul de profil de la Londra.
"Pentru acest an estimăm că numărul vizitatorilor din Marea Britanie va rămâne constant, adică aproximativ 120.000 de persoane, cât au ajuns în România anul trecut", a spus Sorin Munteanu agenţiei MEDIAFAX.
El a adăugat că din statisticile britanice, cei 120.000 de vizitatori au cheltuit în România circa 80 de milioane de lire sterline.
"Estimăm că după lansarea brandului la Londra şi intensificarea promovării pe această piaţă, numărul britanicilor va creşte cu aproximativ 10% în fiecare din următorii trei ani", a mai spus Munteanu.
După lansarea brandului turistic la Shanghai, în luna august, şi prezentarea acestuia pe piaţa britanică la începutul lunii noiembrie, noua identitate vizuală a turismului românesc a fost făcută cunoscută şi pieţei britanice luni, în prima zi a târgului World Travel Market.
Târgul de turism de la Londra, care se desfăşoară în perioada 8-11 noiembrie, este cea mai mare manifestare de profil care se adresează exclusiv specialiştilor şi reuneşte peste 5.000 de expozanţi din 186 de ţări.
"În perioada 2011-2013, investiţiile în promovarea turismului românesc pe piaţa britanică vor fi de ordinul milioanelor de euro. În fiecare an se va investi mai mult de un milion de euro", a afirmat Munteanu.
Prin comparaţie, în ultimii cinci ani, investiţiile în promovare pe piaţa din Marea Britanie nu au depăşit 50.000 de euro în fiecare an.
După prezentarea de la Londra, brandul turistic al României va fi promovat şi la Viena, Paris, Moscova şi Munchen, până la sfârşitul acestui an.