Obiectivul tehnic de separare la Aeroportul Internaţional Henri Coandă–Otopeni a fluxului de călători din statele Schengen şi non–Schengen a fost realizat, iar celelalte secţiuni ale terminalului vor fi finalizate până în martie 2011, dată stabilită pentru aderarea României, a afirmat premierul Boc.
Şeful Guvernului a inspectat, vineri, împreună cu ministrul Transorturilor, lucrările de implementare a standardelor Schengen la Aeroportul Internaţional Henri Coandă-Otopeni din Bucureşti.
El a efectuat şi o simulare de trecere a frontierei prezentând la biroul de control cartea de identitate. Premierul a scăpat pe jos documentul, dar s–a aplecat şi l–a recuperat rapid.
"Obiectivul tehnic a fost realizat, sper să nu lase garda jos constructorul, iar lucrările să fie finalizate până în martie 2011", a spus Boc.
Premierul a amintit că datoria României este să asigure Uniunea Europeană că standardele de aderare au fost îndeplinite din punct de vedere tehnic şi că autorităţile de la Bucureşti au solicitat ca aderarea să nu fie legată de criterii politice, precum problematica romilor sau Mecanismul de Control şi Verificare în justiţie, care trebuie tratate separat.
El a arătat astfel că România este interesată de poziţia altor state, precum Olanda şi Franţa, în ceea ce priveşte aderarea României, pornind de la principiul că legarea acestui proces de orice criteriu politic ar reprezenta o încălcare a Tratatului UE.
La începutul lunii octombrie, premierul Emil Boc a inspectat de asemenea noul terminal care va deservi călători din Spaţiul Schengen şi a cerut conducerii Aeroportului Henri Coandă să finalizeze până la 4 noiembrie lucrările, avertizând că "vor cădea capete" dacă acest termen nu va fi respectat, iar aderarea României la Schengen va fi astfel afectată.
El a arătat atunci că lucrările sunt finalizate în prezent în proporţie de 75%, dar a atenţionat că proiectul trebuie finalizat până la 4 noiembrie, în condiţiile în care o misiune Schengen se va afla în România în perioada 15-17 noiembrie pentru a verifica dacă sunt îndeplinite standardele tehnice de aderare.