Peste 1.000 de cazuri de abuz asupra copiilor înregistrate în acest an au necesitat intervenţia poliţiştilor, ceea ce reprezintă o creştere cu aproape 50% faţă de aceeaşi perioadă din 2009, au spus, marţi, reprezentanţii Asociaţiei Telefonul Copilului, cu ocazia lansării unei campanii de informare.
Asociaţia Telefonul Copilului şi Poliţia Română au lansat, marţi, campania "Când eu nu pot să vorbesc...", în urma parteneriatului strategic pe care l-au încheiat în 13 septembrie.
Campania urmăreşte implicarea populaţiei în semnalarea cazurilor grave de încălcare a drepturilor copilului, la numărul gratuit 116.111, oferit de Asociaţia Telefonul Copilului şi Romtelecom.
"Sunt copii care nu pot să vorbească despre abuzul pe care sunt obligați să îl îndure zi de zi. Sunt copii pentru care abuzul poate înceta, copii care pot fi salvați cu condiția ca situația limită în care ei se află să fie semnalată la timp. Iar demersul nostru în cadrul acestui proiect este acela de a-i determina pe toţi cei care au cunoştinţă despre astfel de cazuri să vorbească la 116.111 în numele copiilor, pentru care singura şansă de a schimba ceva în viaţa lor se află la doar un apel distanţă", a declarat Cătălina Florea, director executiv la Asociaţia Telefonul Copilului.
Potrivit statisticilor făcute pe baza datelor colectate de Asociaţia Telefonul Copilului, de la începutul anului au fost înregistrate peste 1.000 de abuzuri asupra copiilor care au necesitat şi intervenţia poliţiştilor, ceea ce reprezintă o creştere cu aproape 50 la sută faţă de perioada similară din 2009.
Peste 80 la sută din copii au fost abuzaţi în mediul familial, principalele cauze pentru agresiuni şi abuzuri din partea părinţilor fiind sărăcia, pierderea locului de muncă, alcoolismul sau neînţelegerile în familie. Aproape 63 la sută din cazurile de abuz au avut loc în mediul rural.
În Capitală, cele mai multe cazuri de abuz asupra copiilor au fost sesizate în sectoarele 5 şi 2.
În 2010 au fost înregistrate şi numeroase situaţii în care victimele abuzurilor au avut nevoie de îngrijiri medicale sau chiar operaţii, au precizat reprezentanţii Asociaţiei Telefonul Copilului.
Campania se va derula în perioada 11-31 octombrie 2010, sub mesajul "Când eu nu pot să vorbesc...Sună tu la 116.111 şi vorbeşte despre suferinţa mea".
În cadrul campaniei vor fi afişate mesaje publicitare în spaţiile media din staţiile de metrou şi pe patru ecrane amplasate în "punctul zero" al Capitalei, la cele patru căi de acces ale staţiei de metrou Unirea.
116.111 este linia europeană de asistenţă pentru copii, gestionată în România de Asociaţia Telefonul Copilului şi Romtelecom. Apelul către 116.111 este oferit gratuit de Romtelecom şi Cosmote.